دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

شرکت‌های جهانی پست و تحویل کالا می‌گویند که هزینه‌ها سر به فلک کشیده و نرخ حمل‌ونقل دریایی برای یک کانتینر 40 فوتی به طور مثال از شانگ‌های به بریتانیا طی یک هفته از 2400 دلار به 10000 دلار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در همه جایگاه‌های سوخت کشور سوختگیری انجام می‌شود، گفت: تا پایان امروز استفاده از کارت سوخت در همه جایگاه‌ها عملیاتی می‌شود.

لایحه بودجه سال 1403 بیانگر آن است که اجاره‌نشین‌ها هم باید سال آینده معادل اجاره‌بهای هفت متر مربع از یک آپارتمان مالیات بدهند.

کالا‌های خریداری شده از سوی این کشور‌های آفریقایی: آب‌میوه، انواع شکلات، انواع شیرینی، لبنیات، خرما، زعفران، کیوی، ماهی، شیره و عصاره گیاهان، عسل، آب‌معدنی، فرآورده‌های غذایی از گوشت، پرنده‌های زینتی، مکمل غذایی، زردآلو، بکینگ پودر، کچاب گوجه، سیب‌زمینی آماده، چاشنی غذایی، کرفس، میوه خشک، ژل کیک، خاویار، لوبیا، سوسیس و کالباس، که به‌صورت مستقیم به کشور‌های آفریقایی صادر شده است.

هدایت الله خادمی معتقد است ضعیف بودن وزارت نفت باعث شده پای نهاد‌های دیگر برای فروش نفت کشور به خریداران باز شود؛ در حالی که مدیران کنونی نباید وزارتخانه‌ها و پست‌ها را بگیرند و کارش را برون سپاری کنند!

اکنون ظرفیت ذخیره سازی گاز در کشور در حدود 3.4 میلیارد متر مکعب است، یعنی تنها 1.7 درصد از کل مصرف و به عبارتی تنها یک شانزدهم متوسط دنیا.

مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در آبان ماه باید با احتساب 20 درصد افزایش نسبت به نیمه اول سال طبق برنامه افزایش 40 درصدی سال جاری نسبت به 1401 واریز می‌گردید.

روایت دوم از رشد اقتصادی ایران در نیمسال اول1402، بسیار متفاوت از روایت اول است. بر اساس روایت اول از سوی مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی در نیمسال نخست سال جاری 7.5درصد بوده، حال آنکه بر اساس روایت دوم از سوی بانک مرکزی، این رقم 4.7درصد ثبت شده است. این آمار تنها محدود به ارقام کلان نبوده است؛ به‌نحوی‌که در زیرمجموعه‌ها و حتی در رقم تولید ناخالص داخلی اختلاف قابل توجهی مشاهده می‌شود....

سخنگوی سازمان امور مالیاتی هرگونه افزایش نرخ مالیاتی یا افزودن پایه مالیاتی حوزه طلا از روز اول دی ماه را تکذیب کرد.

تورم ترکیه در ماه گذشته به 62 درصد رسید که اگر چه در مقایسه با قله تورمی بالای 80 درصد سال گذشته مقداری کاهش یافته، اما این کشور هنوز از اثرات کاهش تولید ناخالص داخلی ناشی از اپیدمی کرونا و افت گردشگری رها نشده است.

در روز‌های اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه از ابتدای دی ماه سال جاری، میزان مالیات معاملات طلا افزایش خواهد یافت و از سود خرید طلا به میزان 25درصد مالیات اخذ می‌شود؛ این خبر در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. از سوی دیگر، برخی از فعالان حوزه طلا نسبت به افزایش نرخ مالیاتی ابراز بی‌اطلاعی کردند.

بررسی شاخص‌های مهم آب و هواشناسی کشور نشا‌ن می‌دهد، میانگین بارش کل کشور در سه‌ماهه تابستان نسبت به تابستان سال گذشته 56‌درصد و نسبت به میانگین بارش بلندمدت تابستان 22‌درصد کاهش داشته است.

طبق توافق‌نامه ایران و چین، مقدمات ورود 100هزار تاکسی برقی به ایران فراهم شده است. در این راستا 53دستگاه تاکسی برقی توسط 12شرکت واردکننده خودرو به همراه شهرداری تهران ثبت سفارش شده است. واردات محصولات مذکور از رویکرد جدید دولت نسبت به ورود خارجی‌ها حکایت دارد و اینکه واردات برقی‌ها از کشور چین در اولویت سیاستگذاران قرار دارد.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه (24 آبان) سال 1398 بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت بنزین در سال 1403 گفته است: هنوز برنامه هفتم نهایی نشده است، پس از آنکه نهایی شد درباره قیمت بنزین اظهارنظر می‌کنیم.

بازار مسکن ترکیه قرار بود بهشت سرمایه‌گذاری در بازار ملک بین کشور‌های منطقه باشد، اما به تدریج با تغییر قوانین، سقوط اقتصاد این کشور ناشی از اپیدمی کرونا، افزایش مبلغ سرمایه‌گذاری به شرط اقامت و تورم سنگین بازار ملک تبدیل به جهنم شد؛ تا جایی که هم‌اکنون خرید ملک از سوی شهروندان دیگر کشور‌ها از جمله ایران در ترکیه 80 درصد کاهش پیدا کرده است.