دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

بر اساس آخرین اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور، تعداد واحد‌های مسکونی خالی برای سال 1400 حدود 66 هزار واحد بوده که برای این تعداد خانه یک هزار و 400 میلیارد تومان مالیات محاسبه شد.

شقاقی شهری، نوشت: هر زمان که در اقتصاد ایران به سمت نظام چند نرخی و چند قیمتی حرکت شده، مشکلات مفسده‌زایی ایجاد شده است.

در خصوص تعیین یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار بشکه در روز، برای صادرات، در لایحه بودجه سال آینده، با قیمت هر بشکه نفت صادراتی ایران 65 یورو (نزدیک به 71 دلار) جای بحث جدی وجود داشت و امیدورام این بخش در لایحه جدید اصلاح شود. شرایطی که در چند سال گذشته در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی بسیار محدود و ناچیز وجود داشت، برای سال بعد نیز حاکم است. پس باید اتکای ما بر همین آورده‌ها و عوایدی باشد...

پیش‌بینی‌های آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک برای رشد تقاضای جهانی نفت در سال‌2024 اندکی به‌هم نزدیک شده‌است. تفاوت کنونی برابر با یک‌میلیون و 150‌هزار بشکه در روز، معادل تقریبا یک‌درصد مصرف روزانه نفت جهان و تولید روزانه یک عضو اوپک مانند لیبی است.

مسعود ستایشی: این پرونده در شعبه 14 ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی بود و حدود 15 نفر متهم داشت و پرونده مطابق مقررات قانونی مورد رسیدگی قرار گرفت و مبلغ قابل توجه ارزی را که بابت امتیاز روغن داده بودند برگرداندند و پرونده مهیای اتخاذ تصمیم و صدور کیفرخواست است.

در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان، به نظر می‌رسد این 18 درصد مازاد بر منابع پیش‌بینی شده در همسان‌سازی است.

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور اطلاعیه‌ای صاحبان مشاغلی که از ابتدای دی ماه 1402 ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان هستند را معرفی کرد.

سازمان امور مالیاتی کشور، برج یک ابر بدهکار مالیاتی را مصادره کرد.

مشاور عالی رییس اتاق تهران، گفت: درآمد مالیاتی با حدود 50 درصد، رشدی معادل 1122 هزار میلیارد تومان را در لایحه بودجه 1403 تجربه کرده است و در صورتی که این افزایش‌ها از طریق مالیات‌دهندگان قانونمند اعمال شود، توجیه‌پذیر نیست.

روگلبرگ در نهایت می‌گوید که روسا باید در مورد پایان دادن به جلسات به موقع بهتر عمل کنند. جلساتی که بیش از اندازه به طول می‌انجامند و دیرتر از موعد پیش‌تر تعیین شده به پایان می‌رسند ممکن است باعث ایجاد نارضایتی در میان حضار شوند و باعث شود آنان با عجله به جلسه بعدی برسند و نگران دیر شدن رسیدگی به وظایف و کار‌های دیگر شوند. چنین احساس نگرانی، خستگی و عجله‌ای بر بهره وری کار‌ها در کلیت...

سیدمهدی هدایت با بیان اینکه ساخت واحد‌های مسکونی در قالب محلات الگو توسط پیمانکاران و مصالح داخلی انجام می‌شود، تاکید کرد: چینی‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و انتقال تجارب و تکنولوژی مشارکت می‌کنند و با این رویکرد 200 هزار واحد مسکونی با تکنولوژی نوین ساخته می‌شود.

وزیر اقتصاد، گفت: افزایش حداقل دستمزد برای طبقات کارگران در شرایط تورمی قطعا درست است، اما این افزایش نباید منجر به تخریب فضای شغلی کارگران باشد.

در اصلاحیه لایحه بودجه 1403 افزایش متوسط حقوق بازنشستگان 18 درصد لحاظ شده است.

در گزارش فوربز پول‌های ویتنام، لائوس، سیرالئون، اندونزی رده‌های دوم تا پنجم ضعیف‌ترین پول‌ها را به خود اختصاص داده اند.

دولت بودجه خوبی برای رفع مشکل کودکان 6 تا 59 ماه دارای مشکل تغذیه تامین کرده است، به ازای هر کودک شناسایی شده توسط وزارت بهداشت که نیازمند تغذیه مضاعف باشد، مبلغی برای خرید از اقلام سبد غذایی تعریف شده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بر اساس اعلام انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، صلاحیت سلاح ورزی برای انتخابات مجدد ریاست اتاق بازرگانی رد شد.