دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

مدیرعامل گروه کشت و صنعت دبش از اواخر ماه گذشته (آبان) پس از تعیین وثیقه 5000 میلیاردی از سوی بازپرس دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران، بازداشت و روانه زندان شده است.

گام نخست مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از 13 خردادماه امسال برای خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمد و سپس به شکل تدریجی به سایر دهک‌های اول تا سوم تعمیم داده شد.

در دولت رئیسی یکی از کار‌هایی که شد بحث جراحی اقتصادی بود و دوستان به قول خودشان اقتصاد را جراحی کردند و ارز 4200 تومانی را برداشتند، البته آن موقع که دوستان این کار را انجام دادند خیلی از روی اختیار نبود، بلکه از روی اجبار برای حل ناترازی ارزی بود، اما این طرح در نهایت دوباره منجر به ایجاد ارز دولتی با نرخ 28 هزار تومان شد.

معروف است که می‌گویند زمانی که رئیسان کل بانک مرکزی بر مسند ریاست می‌نشینند، باید نگاهی به گذشته رئیسان کل داشته باشند

مهمترین گروه‌هایی که می‌توانند در حوزه نظام حقوق و دستمزد نظر و راهکار ارائه دهند، نمایندگان گروه‌های کارگری هستند. نمایندگان کارگری باید قدرت دفاع از کارگران را داشته باشند که متاسفانه ندارند. همچنین خود دولت نیز باید به همکاری با نهاد‌های کارگری اعتقاد داشته باشد که متاسفانه این اعتقاد نیز وجود ندارد و دولت خود را «فعال مایشاء» میبیند. دولت تصور می‌کند به اندازه کافی برای تمامی تصمیمات،...

سرانه مصرف چای در ایران 1.5 کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود. اما مدیران چای «دبش» با بیش برآوردی که در حوزه مصرف ارایه کرده‌اند؛ سرانه مصرف را تا 4 کیلوگرم بالا برده و برای واردات چای مجوز گرفته‌اند. با توجه به میانگین 5.5 دلاری هر کیلو چای وارداتی، با رقم یک میلیارد و 400 میلیون دلاری ارز دریافتی برای واردات چای می‌شد چیزی حدود 250 هزار تن چای وارد کرد. در واقع، نیاز 3 سال کشور با چنین...

حداقل عیدی سال 1403 که کارگران در اسفند ماه 1402 دریافت می‌کنند، معادل 106، 165، 680 ریال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: 6 شرکت تا کنون سود سهام عدالت سهامداران را پرداخت نکردند.

ما الان به سمت یک شکاف به غایت خطرناک و شکنندگی آور در این زمینه در حال حرکت هستیم و اگر علاقه‌مند بودند توصیه می‌کنم دوستان به خصوص کتاب ژان بودریار (فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی قرن بیستم) به نام صورت بندی مدرنیته و پست مدرنیته را نگاه کنند

در دولت فعلی شخصی عضو شورای رقابت شد که در 30 سال گذشته فقط در حوزه خودرو فعالیت داشته و در مسئولیت‌های مختلف با این حوزه بوده است؛ حضور این شخص در جلسه شورای رقابت، قطعا کار مافیای خودرو بوده، زیرا ذی نفع خودرو محسوب می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: احتمال دارد که دولت در لایحه بودجه 1403 افزایش قیمت حامل‌های انرژی را پیشنهاد کند، اما در نهایت این مجلس است که نظر نهایی را خواهد داد.

دولت از 20 آذر تا پایان ماه دو واریزی برای خانوار‌ها دارد. یارانه نقدی که به صورت ماهانه و هر ماه پرداخت می‌شود و سود سهام عدالت.

در خصوص بزه انتسابی و تخلفات مدیرانی از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهادکشاورزی، وزارت صمت، گمرک، استاندارد و بعضی از بانک‌ها، گزارش اختصاصی توسط سازمان بازرسی تهیه و در حال ارسال به دادسرای ویژه جرائم اقتصادی است.

امضای تفاهم‌نامه‌های تجارت ترجیحی و آزاد میتواند آثار مثبتی را برای اقتصاد ایران به ارمغان آورد. کارشناسان معتقدند که تجارت آزاد باعث حضور هر چه بیشتر کالا‌های ایرانی در بازار جهانی و جذب سرمایه خارجی و انتقال تکنولوژی به کشور خواهد شد.

تغییرات اعمال‌شده در آیین‌نامه داخلی مجلس با هدف بهبود نواقص بودجه ریزی ملی مطرح شده‌اند. طبق این تغییرات مجلس بررسی بودجه را زودتر از قبل آغاز خواهد کرد و فرض شده‌است که دولت در ابتدای آبان‌ماه مرحله اول لایحه بودجه را ارائه خواهد کرد. البته به دلیل بررسی برنامه هفتم، این لایحه به آذر کشید.

روسیه، امارات و چین در صدر کشور‌هایی هستند که بیشترین سرمایه‌گذاری را در اقتصاد ایران داشته‌اند.