دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

پیش‌بینی شده، میزان درآمد‌های مالیاتی در سال آینده با رشدی 49.8 درصدی به 1132 میلیارد تومان برسد.

مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی در تابستان سال جاری را 7.1 درصد گزارش کرد؛ بر این اساس در دومین فصل سال، اقتصاد غیرنفتی ایران توانست رشد 4.2 درصدی را به ثبت برساند.

تورم از نظر تاریخی اغلب به عنوان یک آزمون اسیدی برای دولت‌های دموکراتیک و اقتدارگرا عمل کرده، زیرا نشان دهنده نقض قرارداد اجتماعی بین رهبری سیاسی یک کشور و مردم آن کشور است. با افزایش مجدد تورم در روسیه از مخاطرات پیش روی نظام سیاسی تحت رهبری "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه کاسته نشده است. مردم در طول تاریخ به دولت‌هایی که وعده‌های خود را زیر پا گذاشته اند پشت کرده اند و پول یکی از...

با اجرای این طرح ملی تا پایان امسال، در مقایسه با روند انتظاری مصرف در 2 سال آغازین این طرح حدود، یک و نیم میلیون تن برابر با 27 هزار میلیارد تومان در مصرف آرد یارانه‌ای صرفه جویی می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به برخی نگرانی‌ها درباره واردات برنج گفت: فعلا هیچ گونه اجازه واردات برنج صادر نخواهد شد.

بانک مرکزی موظف است از ارائه برخی خدمات بانکی به کسانی که اقدام موثری در ثبت اطلاعات مسکن هایشان در سامانه املاک و اسکان انجام نداده اند، جلوگیری کند.

آمار‌های آبان‌ماه از مقاومت تورم دربرابر کاهش بیشتر خبر می‌دهد. تورم نقطه به نقطه آبان ماه 39.2 درصد، تورم ماهانه 2.2 درصد و تورم سالانه برابر 44.9 درصد است. از سوی دیگر تورم ماهانه امسال در تمامی ماه‌ها به جز فروردین ماه در محدوده بیش 2درصد بوده. رشد تورم ماهانه، کار بانک‌مرکزی را برای رسیدن به هدفگذاری 30درصدی تورم تا پایان سال دشوار کرده. برای تحقق این هدف محدوده مجاز تورم ماهانه...

بررسی‌ها حاکی از آن است که کانال تورم مزمن اقتصاد ایران بالاتر آمده است. آخرین آمار‌ها از نرخ تورم در آبان‌ماه امسال حاکی از آن است که تورم نقطه‌به‌نقطه آبان‌ماه به 39.2 درصد رسیده است.

یک استاد اقتصاد دانشگاه در یادداشتی، لایحه بودجه سال آینده را از جنبه‌های مختلف قابل نقد و بررسی قرار داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح یسنا با ابتکار آستان قدس رضوی و بنیاد کرامت رضوی آغاز شده است، یادآور شد: این طرح با اقدام آستان قدس رضوی و مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و قرارگاه امام حسن مجتبی و... صورت گرفته است.

ماجد الحقیل وزیر امور شهر و روستا و مسکن عربستان در حاشیه این نمایشگاه گفت: «سرعت رشد عمرانی عربستان از حیث شهر‌ها با ابعاد مختلف آن اعم از عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از همه کشور‌های جهان فراتر رفته است.»

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هم‌اکنون در گندم خبازی خودکفا شده‌ایم و تا خرداد سال آینده گندم در اختیار داریم.

رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث (سامانه میراث) دغدغه حدود 15 میلیون نفر را حل‌وفصل کرد.

اقتصاددانان امروز هشدار می‌دهند که غالب فقرا تغییر کرده است آن‌ها معتقدند که برخلاف گذشته امروز شاهد گسترش فقر در میان افراد تحصیل کرده نیز هستیم.

زهرا کاویانی، پژوهشگر اقتصادی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در زمینه کاهش فقر دستاورد ویژه‌ای نداشتیم. به جایی رسیده‌ایم که در سال 1402 حدود 30‌درصد جمعیت ما زیرخط فقر هستند. این عدد نزدیک به 26 میلیون نفر را شامل می‌شود؛ از هرسه ایرانی یک نفر زیر خط فقر قرار دارد. همزمان که نرخ فقر در کشور ما افزایش پیدا می‌کرده، در دنیا این روند به‌صورت کاهشی طی می‌شده است. تصویری که از فقر و نابرابری...

زهرا کاویانی، پژوهشگر اقتصادی: آمارها نشان می‌دهد در زمینه کاهش فقر دستاورد ویژه‌ای نداشتیم و به جایی رسیده‌ایم که در سال 1402 حدود 30‌درصد جمعیت ما زیرخط فقر هستند که نزدیک به 26 میلیون نفر را شامل می‌شود. از هرسه ایرانی یک نفر زیر خط فقر قرار دارد.