دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از نهایی شدن سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری برای فاز 2 توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و گفت:‌مواد اولیه تولید قطعه هواپیما را صادر می‌کنیم.

احتمال می‌دهم که افزایش سن بازنشستگی، تا حدی، روی منابع درامدی تاثیر گذار باشد و این منابع را افزایش دهد، اما باید توجه کنیم که این موضوع به قیمت افزایش سن بازنشستگی انجام می‌شود. افزایش سن بازنشستگی، برای کشور، هزینه‌هایی ایجاد می‌کند. عده زیادی از جوانان منتظرند تا افرادی که دوره شغلی آنان به پایان رسیده است، از چرخه اشتغال خارج شوند، تا نوبت به استخدام آنان نیز برسد.

پنج دهک اول جامعه سبد معیشتی دریافت می‌کنند

به دنبال عملیاتی شدن صدور چک‌های الکترونیکی توسط 11 بانک (تاکنون)، در آخرین خبر‌ها از سوی مسئولان بانکی اعلام شده که به‌زودی بانک ملت و ملی به عرضه‌کنندگان چک‌های الکترونیکی می‌پیوندند که باتوجه به اینکه این دو بانک مشتریان زیادی دارند، تاثیرگذاری بسیار خوبی خواهند داشت.

معاون نظارت بانک مرکزی با بیان اینکه کاستن از مشکلات مردم در حوزه مسکن از دغدغه‌های اصلی بانک مرکزی و شبکه بانکی است گفت: بانک‌ها متناسب با استنکاف از پرداخت تسهیلات در قبال متقاضیان معرفی شده مشمول پرداخت جرائم مالیاتی هستند.

سخنگوی صنف جایگاه‌داران کشور تصریح کرد: در تدوین و اجرای طرح بنزینی کیش یا طرح‌های مشابه مشاوره‌های ناقصی به دولت داده شده بود و خصوصا این نواقص در فرآیند‌های اجرایی توزیع در سطح جایگاه‌ها مشهود بود، در همان موقع نیز اعلام کردیم که طرح تخصیص یارانه بنزین به اشخاص طرح خوبی است، ولی روش اجرایی آن متاسفانه پیچیده سازی شده است و درنتیجه کل طرح به سمت توقف رفته است.

تا امروز (شنبه 27 آبان ماه 1402) برای تعداد 53هزار و 400 نفر از شاغلین فرهنگی که بازنشسته شده‌اند، با توجه به ارسال مدارک و مستندات لازم از سوی دستگاه اجرایی محل اشتغال، حکم بازنشستگی قطعی صادر شده است.

قیمت نفت خام اورال روسیه که به خارج از بنادر این کشور صادر می‌شود، به دلیل افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و کاهش قیمت نفت خام برنت، پایین آمده است. این کاهش قیمت می‌تواند اهداف گروه هفت را محقق کند، اما پیامد‌های اقتصادی و ژئوپلیتیکی بالقوه‌ای نیز دارد.

ایران در رتبه‌بندی جهانی لگاتوم، در جایگاه یکصدوبیست‌وششم در میان 167 کشور ایستاده است. در سال 2020 ایران در جایگاه یکصدوبیست‌وپنجم و در سال 2013 در جایگاه یکصدوبیست‌وسوم قرار گرفته بود. ایران تنها در رکن سلامت نشانه‌هایی از ارتقا را دارد و رتبه 58 دنیا را از آن خود کرده، اما به‌عنوان مثال در رکن شرایط سازمانی رتبه ایران 162 و در رکن آزادی‌های شخصی 165 و در رکن حکومت‌داری در رتبه 146...

درحالی‌که در دولت‌های پنجم تا هشتم بین 20 تا 50درصد تجارت ایران با کشور‌های عضو گروه7 انجام می‌شده، پس از شروع به کار دولت نهم سهم کشور‌های مذکور از تجارت ایران به مرور کاهش یافته و در سال‌های اخیر به پایین‌ترین میزان خود رسیده است. صادرات ایران در سال1401 نسبت به سال84 بیش از 77درصد و واردات 66درصد افت داشته است. این مساله باعث خواهد شد قدرت چانه‌زنی سیاسی ایران کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بدون هیچ گونه تغییری در قیمت‌های سهمیه‌ای بنزین، بخشی از بنزینی که دولت خودش آن را می‌فروشد، در قالب بنزین یارانه‌ای به سرپرست خانوار‌های فاقد خودرو داده می‌شود.

20 کشور دارای بزرگترین ذخایر نفتی جهان در سال 2024 مشخص شده‌اند.

علیرضا عسگریان در یک برنامه تلویزیونی درباره جزییات این طرح گفت: یکی از طرح‌های راهبردی دولت بحث امنیت غذایی و کالابرگ است که از ابتدای امسال شروع شده است، این طرح نیز برای افزایش امنیت غذایی کودکان است و تعداد خانوار‌هایی که مشمول این طرح می‌شوند 120 هزار خانوار است

این روز‌ها تا 70 درصد هزینه خانوار‌ها در کشور ما ناشی از افزایش قیمت مسکن است. افزایش قیمت مسکن ناشی از فعالیت‌های مافیای مسکن است. طی سال‌های گذشته شاهد افزایش بی‌رویه قیمت مسکن بودیم. یکی از دلایل اصلی مهاجرت از کشور نیز همین شرایط افسارگسیخته قیمت مسکن است. یک نکته که در این جا بسیار مهم است، رشد بی‌رویه تورم مسکن است که طی سال 96 تا کنون، رشد تورم مسکن، 2.5 برابر رشد دستمزد‌ها در...

در این مدت بیشترین کالای صادراتی به چین گاز LPG، به عراق گاز طبیعی، به امارات روغن‌های نفتی، به ترکیه گاز طبیعی، به هند قیر، به پاکستان و افغانستان سایر کالاها، به عمان شمش فولا، به روسیه میوه و تره‌بار و به اندونزی شمش فولاد بوده است.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان هدف از این تسهیلات را ایجاد و توسعه اشتغال جوانان عنوان کرد و گفت: وزیر ورزش و جوانان بر افزایش تسهیلات به عنوان یکی از اهداف سال‌های اخیر تأکید کرده بود.