دوشنبه 9 مهر 1403

اقتصادی وب‌گاه فرارو

اقتصادی وب‌گاه فرارو

در عربستان نیز تعاملات برای تسریع در ارز حجاج بهبود یافته تا حجاج و سرمایه گذاران نسبت به مسائل ارزی اقدام کرده و مشکلی در این حوزه نداشته باشند.

چنارانی از نحوه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری خبر داد.

درآمد برای دهک اول 19.8 و هزینه این دهک 25.4 میلیون تومان در سال است. برای دهک دهم 584.8 و هزینه 432.8 میلیون تومان است.

واردات نفت چین از ایران به بالاترین میزان خود رسیده است؛ زیرا ایران تولید خود را با وجود تهدید‌های آمریکا درباره وضع تحریم‌های بیشتر برای این کشور، افزایش می‌دهد.

سقف قرارداد‌های موقت در بهمن‌ماه سال 98 به مدت 4 سال تعیین شد. از آنجا که قرار شد حداکثر مدت موقت از تاریخ ابلاغ آن تصویب‌نامه محاسبه شود، در نتیجه بهمن ماه امسال تمام کسانی که به مدت 4 سال در کار موقت حضور داشتند باید قراردادشان به قرارداد دائم تبدیل شود.

جیلی یکی از معروف‌ترین خودرو‌های خاورمیانه محسوب می‌شود که در سال 1986 تاسیس شد و در سال 1997 وارد صنعت خودروسازی شد و یکی از نخستین خودروسازان در چین به حساب می‌آید که نکته قابل توجه آن طراحی آن است.

محققان رصدخانه مالیات اتحادیه اروپا ادعا می‌کنند که توافق مالیاتی به دلیل خلأ‌هایی که دارد، به برخی کشور‌ها امکان می‌دهد مالیات کمتر از 15 درصد از شرکت‌ها دریافت کنن.

کاهش ریسک‌های سیاسی، کاهش نسبی نوسانات شاخص‌های اقتصاد کلان، کاهش انتظارات تورمی، رکود بازار دارایی‌ها و کاهش نقدشوندگی آنها، ازجمله دلایل مربوط به داخل ایران بوده که در کاهش خروج سرمایه از ایران به مقصد ترکیه تاثیرگذار بوده است.

طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی، اعمال محدودیت نسبت به بنگاه اقتصادی دارای سابقه چک برگشتی رفع سوءاثر نشده، فقط با تشخیص شورای تامین و برای مدت یک‌سال از تاریخ ابلاغ مصوب شورا معلق می‌شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه فرآیند‌های اینچنینی در ادوار گذشته سال‌های متمادی به طول می‌انجامید، خاطرنشان‌کرد: سازمان امور مالیاتی در کمترین زمان ممکن اقدام به رسیدگی به این تخلف قانونی کرد و پرونده همه بانک‌ها در این باره به‌زودی و به‌طور کامل نهایی خواهد شد.

رییس اسبق بانک مرکزی، گفت: در مدت 7 ماه بین 50 تا 100 درصد 220 هزار میلیارد تومان رانت ارزی بین برخی وارد کنندگان و واسطه‌ها و به ضرر دولت و صادرکنندگان توزیع شده است.

گروه ویژه اقدامی مالی کماکان بر فراخوان خود نسبت به اعمال اقدامات تقابلی علیه ایران اصرار دارد.

به نظر می‌رسد فدرال رزرو با ادامه تحمیل ضرر‌های قابل توجه به ترازنامه بانک‌ها از طریق نرخ‌های بهره بالاتر ایالت متحده را به یک بحران مالی تمام عیار تا پیش از اواسط سال آینده دعوت می‌کند.

سخنگوی هیات رئیسه اتاق اصناف با بیان اینکه در پی اجرای قانون پرداخت کارمزد در مقابل هر تراکنش از کارتخوان‌ها، برخی از کسب و کار‌ها از جمله واحد‌های صنفی استفاده از کارتخوان‌ها را دیگر به صرفه نمی‌دانند، پیشنهادی برای اصلاح این موضوع ارائه کرد و گفت: بخشی از این کارمزد‌ها می‌تواند برای ارائه تسهیلات یا کارت‌های اعتباری واحد‌های صنفی واریز شود.

با رشد تصاعدی جمعیت در جهان و نیز در ایران و محدودیت منابع تولید غذا و محصولات کشاورزی، برای بسیاری این سؤال مطرح است: غذا در جهان آینده چگونه تامین می‌شود، آیا جنگ سوم جهانی بر سر آب و غذا خواهد شد؟

محققان سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند اگر وضع به همین منوال پیش برود احتمال مرگ یک میلیون نفر و سوءتغذیه بیش از 100 میلیون نفر دیگر وجود دارد. قیمت انرژی با افزایش هزینه‌های نهاده‌های کشاورزی، چون کود‌ها مستقیماً بر قیمت مواد غذایی تاثیر می‌گذارد، زیرا گاز طبیعی برای تولید کود نیتروژن استفاده می‌شود و 70 تا 80 درصد از کل هزینه تولید کود را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، کشاورزان احتمالاً...