شنبه 8 اردیبهشت 1403

سیاسی وب‌گاه فرارو

سیاسی وب‌گاه فرارو

توسط رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، 13 مناسبت جدید به تقویم سال 1403 اضافه شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خلال برنامه‌های خود در سفر استانی به قم دچار عارضه خفیف قلبی شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک ماه قبل دفتر رئیس‌جمهور به وزیر نفت نامه نوشت و تاکید کرد دو مدیر ارشد نفتی 24 ساعته کنار بروند، اما وزیر نفت استعفا داد و چند روز در خانه نشست.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مواردی وجود دارد که شرکت‌های دولتی پول دارند و می‌توانند اقساط خود به بانک‌ها را پرداخت کنند، اما اقساط را پرداخت نمی‌کنند و این دیون اینگونه جمع شده است. مصمم هستیم این بلاتکلیفی را در برنامه هفتم حل کنیم، برای این موضوع باید چاره اندیشی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلمان بهجتی اردکانی، در نشست علمی «آلودگی هوا از منظر فقه و حقوق» که در پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر قم برگزار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور قانون شورا‌های حل اختلاف را برای اجرا ابلاغ کرد.

ناظمی اردکانی در واکنش به انتقاد اصول‌گرایان نسبت به عملکرد رئیسی به سهم‌خواهی آن‌ها از دولت تاکید می‌کند و می‌گوید بسیاری از انتقادات چهره‌های اصول‌گرا به این دلیل از رئیسی انتقاد می‌کنند که رده مدیریتی دولت حضور ندارند، اما با گذر زمان این انتقادات نسبت به دولت روند کاهشی دارد.

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن دستور داد تا فورا جرایم مالیاتی از بانک‌هایی که به نهضت ملی مسکن تسهیلات نداده اند، اخذ شود.

ابراهیم رئیسی در پاسخ به این سوال که دولت در خصوص اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره انتخابات چه برنامه‌هایی دارد، گفت: دولت خود را موظف به برگزاری یک انتخابات مشارکتی، با امنیت بالا و کاملا رقابتی به‌عنوان جلوه‌ای از مردمسالاری می‌داند.

عیسی زارع پور: اینترنت ماهواره‌ای مکلف به دریافت مجوز شده و هفته گذشته در اتحادیه بین المللی مخابرات مصوب شد تا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای فعالیت در قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران باید قواعد ما را بپذیرد و مجوز اخذ کند.

صبح امروز (جمعه) فرودگاه شهدای سقز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

رئیس دولت سیزدهم در پیامی انتصاب حسین دهقان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به سمت «رئیس بنیاد مستضعفان» را تبریک گفت.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب از وضعیت فعلی شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرد.

سردار نقدی با اشاره به جنایت‌های صورت گرفته در غزه، گفت: سال گذشته رهبران غربی آن‌قدر خود را دل نازک نشان دادند که به خاطر فوت یک خانم در سالن ارشاد نیروی انتظامی دنیا را به عزاخانه تبدیل کردند، ولی در برابر کشتار مردم غزه رقص و پایکوبی به راه انداختند.

یک عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و ایران گفت: امسال با توجه به مقدار مشخص میزان تولید و مصرفی، کسری گاز حتمی است و باید در تدوین برنامه توسعه کشور حضور و پیشرفت انرژی‌های نو و تجدید پذیر لحاظ شود.

دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس گفت: در کمبود شیر خشک شاید ضعف نظارت مجلس و دولت باشد که این نا به سامانی ایجاد میشود.