پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه فرارو

فرهنگی وب‌گاه فرارو

مصرف روزانه 10 عدد پسته به همراه یک قاشق شربت زرشک، به دلیل وجود آهن و مس در این آجیل، می‌تواند به درمان کم‌خونی کمک کند. آهن موجود در پسته به تولید هموگلوبین که اکسیژن را در بدن حمل می‌کند، کمک می‌کند، در حالی که مس به جذب بهتر آهن کمک می‌نماید.

این ساختمان 22 طبقه که در زمینی به مساحت دو هکتار در بلوار سان‌سِت قرار دارد، میزبان دفاتر کاری خلاقانه‌ای به وسعت 48770 متر مربع خواهد بود. نقشه‌ها یک برج دایره‌ای را به تصویر می‌کشند که کف‌پوش‌های پیش آماده‌ای به رنگ سفید دارد و هر سطح آن در یک دیوار شیشه‌ای پیچیده شده است.

کشف پنج قایق پیشرفته از نظر فناوری در ایتالیا نشان داد مردم عصر نوسنگی بیش از 7000 سال پیش در دریای مدیترانه قایقرانی می‌کردند. قدمت این قایق‌ها بین 5700 تا 5100 قبل از میلاد است و قدیمی‌ترین نمونه‌های قایق در منطقه هستند.

این عکس‌ها را می‌توان بار‌ها و بار‌ها تماشا کرد و هر بار چیز‌های تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

«خواب سالم فراتر از طی کردن یک زمان معمولی است. سه عنصر خواب با کیفیت عبارتند از مدت زمان، تداوم و عمق خواب، مدت خواب باید به اندازه‌ای باشد که فرد در روز بعد هوشیار باشد. دوره‌های یک خواب کامل باید یکپارچه و بدون تکه تکه شدن باشد. خواب باید به اندازه‌ای عمیق باشد که ترمیم‌کننده جسم و روان باشد.»

نخستین کاری که هنگام مصرف شیرینی جات و تنقلات انجام می‌دهید این است که در نظر داشته باشید تا حد امکان میزان آن‌ها را کاهش دهید. مثلاً اگر هوس خوردن یک شیرینی خاص کرده‌اید؛ مصرف مواد غذایی حاوی قند زیاد را کاهش دهید.

موز‌های ظاهرا خراب و سیاه شده بیش از موز‌های سالم و زرد رنگ خاصیت دارند.

سمبوسه یکی از غذا‌های خوشمزه مخصوص جنوب ایران است که در حال حاضر در سراسر کشور به عنوان یک غذای محبوب و پر طرفدار شناخته می‌شود. سمبوسه معمولا در مهمانی‌ها و تولد‌ها بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، چون خیلی سریع آماده می‌شود و نسبتا غذای کم هزینه‌ای هم هست لذا معمولا پای ثابت مهمانی‌های عصرانه و تولد است.

این خوشمزه‌ترین سینه مرغی است که تا به حال خورده اید! ساده، ارزان و بسیار آبدار!

این میوه محبوب و خوشمزه، چنان بر خواب راحت و عمیق انسان اثرگذار است که یک بنیاد جهانی خواب، در توصیه‌نامه خود برای سال جدید میلادی، به مردم توصیه کرده قبل از رفتن به تخت یک موز بخورند تا خواب شبانه راحتی داشته باشند.

گیاه مریم‌گلی، با نام علمی Hypericum perforatum، یک گیاه دارویی است که از زمان‌های قدیمی به عنوان یک راهکار درمانی استفاده می‌شده است. این گیاه دارای گل‌های زرد روشن است که در فصل تابستان می‌شکفد. بخش‌های مورد استفاده از مریم‌گلی شامل گل‌ها و برگ‌های آن هستند که برای تهیه دم‌نوش، عصاره، یا عصاره‌های استاندارد استفاده می‌شوند.

"آیدان گوگینز" داروساز و مشاور مستقل صنعت مکمل‌ها می‌گوید:"نتایج بسیار قابل توجه و غیرمنتظره هستند. دلیل آن موضوع این است که ما همواره گمان می‌کردیم ممکن است چیزی در اسید استیک ماده فعال اصلی سرکه سیب وجود داشته باشد که به کربوهیدرات متصل شده و جذب آن را کاهش می‌دهد، اما در مطالعه اخیر سرکه سیب صبح‌ها بر روی شکم خالی قرار گرفت. بنابراین، اثر مستقل کامل متفاوتی را از خود نشان داد".

این خطای دید می‌تواند نشان دهد که آیا شما فردی سرسخت و لجوج هستید یا آن که فردی هستید که به دلیل وفادار و قابل اعتماد به نظر رسیدن همگان می‌خواهند با شما دوست باشند.

در گروه خونی O میزان نگرانی و عصبانیت بیشتری نسبت به باقی گروه‌ها دیده می‌شود. افراد دارای گروه خونی AB سرسخت، منطقی و بدون نگرانی هستند و در گروه خونی B سخت گیری کمتری دیده می‌شود، اما گروه خونی A مهربان‌ترین گروه هستند.

افزایش ابتلا به افسردگی در زنانی که مصرف بالاتری از فست فود، کچاب، مایونز، غلات تصفیه شده و مقدار بالاتری از شکر و چربی مصرف می‌کنند بیشتر است. یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به افسردگی در زنانی که میزان بالاتری از سبزیجات، میوه، تخم مرغ، آجیل و روغن زیتون مصرف می‌کنند، کمتر است.

همیشه در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده‌است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز 2 فروردین ماه 1403 از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد.