سه‌شنبه 10 مهر 1403

فرماندار جیرفت: مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا همکاری کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار جیرفت: مردم برای پیشگیری از شیوع کرونا همکاری کنند

جیرفت - ایرنا - فرماندار جیرفت با بیان اینکه انتظار داریم مردم بیش از پیش برای پیشگیری از شیوع کرونا همکاری کنند، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان در این منطقه، تالارها و سالن‌های ورزشی تا اطلاع بعدی تعطیل است.

ابوذر عطاپور وزیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان، اماکن عمومی پرخطری همچون تالارهای عروسی، استخرها و سالن‌های ورزشی تعطیل است.

وی افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهر جیرفت را نگران کننده دانست و گفت: تمامی تمهیدات لازم برای آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌ها، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و حتی خودروهای بلندگودار در مناطق شهری و روستایی انجام و از فعالیت اماکن عمومی جلوگیری شده اما متاسفانه برخی از مردم نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

فرماندار جیرفت بر لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی تاکید کرد و افزود: همکاری مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری است لذا شهروندان از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

رییس شورای تامین جیرفت به انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر عادی جلوه دادن ویروس کرونا اشاره و ضمن رد این خبر گفت: برای حساس کردن مردم نسبت به خطرات و تبعات کرونا، تبلیغات محیطی و هشدارهای مکرر توسط خودروهای بلندگودار، مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌ها، برگزاری هفتگی جلسات ستاد مقابله با کرونا، تعطیل کردن تالارها، نظارت روزانه بازرسان بهداشت محیط و اتاق اصناف بر بازار، مسدود کردن خیابان‌های اصلی شهر در ساعات پر تردد، تعطیل کردن یک روز کامل ادارات و بانک‌ها، غربالگری و بیماریابی در مبادی ورودی انجام شده است.

وی کاهش ظرفیت نیرویی ادارات جیرفت را از دیگر اقدامات ستاد کرونای شهرستان جیرفت برشمرد و تصریح کرد: ادارات این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا تا اطلاع بعدی با یک‌سوم ظرفیت فعالیت می‌کنند.

عطاپور وزیری استفاده اجباری از ماسک در ادارات شهرستان جیرفت را از دیگر مصوبات ستاد مقابله با کرونا عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از ورود مراجعه‌کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری می‌شود.

وی از مسدود کردن مسیرهای ارتباطی به بهشت‌زهرا هم خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای کاهش اجتماعات مردمی برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است. او بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید و همکاری مردم را برای جلوگیری از شیوع کرونا ضروری عنوان کرد.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه کرونا، ویروسی با انتشار بالا است، گفت: مردم در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات به طور جدی خودداری کنند.

طی چند روز اخیر آمار مبتلایان به کرونا در جیرفت و جنوب کرمان افزایش یافته است.

شهرستان جیرفت با 316 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون 169 هزار و 425 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 75 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 8209 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*