دوشنبه 11 تیر 1403

فرماندار: نویسندگان شهرستان قدس مورد حمایت قرار گیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار: نویسندگان شهرستان قدس مورد حمایت قرار گیرند

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان قدس با تاکید بر نقش نویسندگان در آگاه‌سازی گفت: نویسندگان نقش شایسته‌ای را در راستای ارتقای این شهرستان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها ایفا می‌کنند و باید حمایت‌های لازم از این قشر صورت گیرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا لیلا واثقی در آیین بیست و هشتمین دوره کتاب و کتابخوانی که با شعار «دانایی و مانایی» با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس و جمعی از مولفان و نویسندگان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، افزود: به منظور رشد سرانه مطالعه، تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه‌های مختلفی با همکاری دستگاه‌های ذیربط در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با توجه به ضرورت استفاده از کتاب الکترونیکی در فضای مجازی نیز بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای محدودیت‌ها بهترین روش بهره‌گیری از علم و دانش استفاده از کتاب‌های الکترونیکی در فضای مجازی است.

«واثقی» در خصوص اقدامات صورت گرفته برای رشد سرانه مطالعه در شهرستان قدس نیز بیان کرد: با تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی در تلاش هستیم که سرانه مطالعه را افزایش دهیم و این مناسبت‌ها فرصتی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وجود نویسندگان و مولفان توانمند در شهرستان قدس 

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس گفت: یکی از شاخص‌های فرهنگی این شهرستان وجود نویسندگان و مولفان توانمند است.

«غلامرضا آبکار» پیرامون هدف اصلی برگزاری برنامه‌های هفته کتاب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری برنامه‌های هفته کتاب، آشنایی بیشتر عموم مردم با کتاب و کتابخوانی است.

وی برگزاری زنگ کتاب به منظور رونمایی از آثار نویسندگان شهرستان به مدت شش روز، مسابقات متعدد، مراسمات نقد کتاب به صورت مجازی، ارائه و نمایش کتاب در ادارات پرتردد، بازدید از کتابخانه عمومی و کتاب‌فروشی منتخب و دیدار با نویسندگان و مولفان را از مهمترین برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان قدس اعلام کرد.

شهرستان قدس با حدود 400 هزار نفر جمعیت در غرب شهر تهران و همسایگی استان البرز قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*