دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک مدرس گفت: کودکی ثروتمند است که معلم یا پدر و مادر قصه‌گویی داشته باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، آلودگی هوا، دیرزمانی است که به چالشی جدی در جوامع مدرن و انسان معاصر تبدیل شده و آلاینده‌های خطرناک ناشی از مراکز صنعتی و رشد چشمگیر تردد خودرو‌ها؛ نه تنها خطری مهلک برای سلامت و جان شهروندان فراهم کرده است، بلکه محیط زیست و حیات دیگر جانداران را مورد تهدید قرار داده است. شاید یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا، استفاده حداقلی از سوخت‌های فسیلی و استفاده...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خزاعی رئیس سازمان سینمایی در پنجاه و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان سینمایی از اکران فیلم‌های خارجی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان هنری رسانه‌ای اوج همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برگزیدگان سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در بخش کتاب، پایان نامه و رساله دکتری، پژوهشگر برتر غیر هیات علمی سازمان و پژوهشگر برگزیده عضو هیات علمی این سازمان معرفی و تجلیل شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نامزدهای بخش علمی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چهار بخش مقاله، پایان‌نامه و رساله، کتاب و جستارنویسی معرفی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بهای بلیت مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی (موزه برج آزادی) روزهای سه‌شنبه با تخفیف پنجاه درصدی برای تمامی اقشار ارائه می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - 4 فیلم بلند سینمایی «شاید جایی دیگر»، «گاوبندی»، «فضای فاز» و «جزایر مجنون»، پروانه ساخت دریافت کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فیلم کوتاه «نفس نکش» به کارگردانی میلاد نسیم سبحان همزمان در شش جشنواره معتبر جهانی حضور خواهد داشت.

وب‌گاه فرارو

یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که بر خلاف تصور عموم مردم، بازی‌های کامپیوتری نه تنها مغز شما را خراب نمی‌کند، بلکه در واقع آن‌ها ممکن است توانایی‌های شناختی شما را تقویت کنند.

خبرگزاری تسنیم

ستاد اجرایی هفدهمین جشنواره بین المللی بسیج «مقاومت» در سومین شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی در ارزیابی آثار دوره قبل جایزه فیروزه گفت: دسته‌بندی آثار دوره قبل نشان می‌دهد این جایزه در سه حوزه می‌تواند به فعالیت خود ادامه بدهد. بخش ایده‌های فناورانه به آن اضافه شده که در ارتباط با ایده‌هایی است که می‌تواند به تولید برسد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشکده هنرِ فرهنگستان هنر، نشست تخصصی «هنر شرق» را به صورت برخط برگزار می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

اجرای نمایش آیینی «تو هم آنجا بودی» که به مناسبت ایام فاطمیه روی صحنه رفت تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صدور حکم بهزاد عبدی به عنوان دبیر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: امیدواریم که امسال یکی از پررونق‌ترین دوره‌های جشنواره موسیقی فجر را پیش رو داشته باشیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب‌فرهنگی، اولویت‌های فرهنگی و علمی را تصویب و به دولت اعلام می‌کند.