جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری تسنیم

فراخوان همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - امام جمعه اردستان گفت: جهاد تبیین وظیفه همگانی است و همه ما باید برای ضعف‌هایی که در راستای تبیین داریم گام‌های موثر برداشته و این مهم را از خودمان شروع کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمایش میدانی «جان فدا» از 8 دی ماه، با موضوع زندگی سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی روی صحنه می‌رود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رویداد نمایش بچه‌های مسجد «جان فدا» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در سطح مساجد استان تهران برگزار می‌شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

برگزیدگان و نفرات شایسته تقدیر جشنواره نقاشی «سرزمین افسانه‌ها» از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری معرفی شدند.

وب‌گاه فرارو

این خوراک قدمتی بین 2 تا 5هزار سال دارد، گواه این موضوع در دستور غذا‌های نادر میرزا، نوه فتحعلی شاه قاجار که با همراهی همسرش تهیه شده بود، آمده است. در دستور غذای قورمه سبزی این شاهزاده قجری آمده که این خورش یادگار دوران پیشدادیان و کیان است و سپس دستور پخت آن را آورده است.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگری‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس در قالب فرهنگ ایثار و شهادت، دشمن را به عقب رانده است تا نتوانند به حریم کشورمان وارد شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فراخوان همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران منتشر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

«تونی بری» بازیگر کهنه کار استرالیایی که در آثار «استرالیا» و «اسکیپی» به ایفای نقش پرداخته بود درگذشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین در سال 1401 و با هدف گسترش روابط فرهنگی و هنری میان کودکان آسیایی و ایجاد بستری مناسب برای ترویج دوستی و همدلی، جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان «سرزمین افسانه‌ها» برگزار شد تا کودکان و نوجوانان ایرانی...

خبرگزاری مهر

مشهد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک شمار اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی به چهار هزار و 612 نفر رسیده که از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «روز فرهنگی عراق» با مشارکت رایزن فرهنگی جمهوری عراق در ایران در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر کانون پرورش فکری گفت: 9 میلیون جلد کتاب در مراکز فرهنگی کانون وجود دارد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد در حاشیه هیأت دولت درباره فضای چهل و یکمین جشنواره فجر گفت: تاکنون 75 فیلم به جشنواره امسال رسیده و بررسی آن‌ها در حال انجام است؛ تعداد فیلم‌ها هم از سال گذشته بیشتر است و تعداد افرادی که دخالت دارند نیز خیلی بیشتر از سال قبل است. فضای جشنواره فیلم و تئاتر فجر که اکنون بیش از هزار اثر به آن‌ها رسیده، خیلی خوب است. جشنواره‌های...