جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی

فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صد سال پیش که وهابیان غم‌خانه زهرای مرضیه (س) را ویران کردند، نمی‌دانستند دل هر شیعه دلسوخته، خود یک بیت‌الاحزان است؛ آن هم در ایام فاطمیه که نه فقط در کوچه پس‌کوچه‌های شهرمان پرچم عزا برافراشته و مجلس روضه دختر پیغمبر برپا می‌کنند که سبک زندگی فاطمی را الگوی خود قرار می‌دهند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تاکید بر آنکه هنر تعزیه بهترین مسیر برای تحقق تئاتر ملی ایران است، گفت: هویت ایرانی و اسلامی از طریق نمایش آئینی قابلیت جهانی شدن دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در روز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه باشید.

خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - حضرت فاطمه (س)، نه یک نام و یک زن بلکه به تنهایی تاریخ است، تاریخی که ایستادگی در برابر ظلم، ایثار و از خود گذشتگی و مردانگی روایت می‌کند ایشان عصاره تمام فضایل انسانی و بهانه پروردگار برای خلقت و آفرینش است.

وب‌گاه فرارو

باید بدانید که بعضی از مطالعات نشان می‌دهد در بعضی از موارد نادر، بد بویی دهان نشان دهنده مشکل جدی در کلیه است. در حقیقت بعضی از متخصصان بر این عقیده هستند که اگر احساس می‌کنید دهانتان بوی یک چیز خاص می‌دهد که با مسواک زدن برطرف نمی‌شود، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید و به بررسی کلیه‌ها بپردازید.

وب‌گاه مشرق نیوز

پویش بزرگ کتابخوانی «ریحانه 4»، همزمان با ایام سوگواری دهه فاطمیه از سوی انتشارات «به‌نشر» آغاز به کار کرد.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - قشرهای مختلف مردم، مسوولان، خانواده شهدا و ایثارگران، پیکر 6 شهید گمنام دوران دفاع مقدس را در محل حسینیه جماران بیرجند به آغوش گرفتند و با برگزاری آیین‌های معنوی، با آنان عاشقانه وداع کردند.

خبرگزاری تسنیم

مراسم تشییع پیکر 200 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس از دانشگاه تهران به سمت معراج شهدا آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - بانوان پاکدامن ایرانی به عنوان ثمره انقلاب اسلامی، پرورش یافتگان، دانش آموختگان و رهروان مکتب فاطمه (ع) و این تمدن انسان ساز هستند.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان _ایرنا_رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان گفت: آثار فعالیت های معادن بر روی تپه ها و کوه ها به تنهایی آسیب بزرگی برای حریم منظری سنگ نگاره های تیمره است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز بعد از اجرای همخوانی سرود ملی و اهتزاز پرچم سه‌رنگ ایران اسلامی و ذکر مصیبت حاج حیدر خمسه، مداح و ذاکر اهل بیت پیکر‌های مطهر 200 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در طول سال به همت گروه‌های تفحص شهدا کشف شده از مقابل دانشگاه تهران تا خیابان بهشت محل معراج الشهدا تشییع خواهد شد. این مراسم با سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی،...

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - شعر به واسطه هنجارگریزی‌ها و آرایه‌های ادبی، ارتفاعی فراتر از سخن عادی دارد و با افزوده شدن چاشنی عشق معصومین (ع)، شاعر در عالم کشف و شهود قدم گذاشته و بدایعی الهام‌گونه را می‌آفریند، همچنانکه این روزها شمیم معارف فاطمی سبب تولد سروده‌های ناب در محافل ادبی استان اردبیل شده است.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مهمان داریم، سرباز وطن می‌آید؛ 23 ساله، رعنا، سرقامت، جوان، رشید و برنا، شهید گمنام. نماد عزت و غرور، ایثار و شهادت، خوشنامی و سرفرازی، پسر عزیز پدر و مادر صبور وطن، برادر مهربان همه ما، دوست صمیمی‌مان، هرطور که حساب کنیم خویشاوندیم و چه قوم و خویشی از این بالاتر و عزتمندتر.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

چرتکه توسط «گروه هنری مسلم» و با مشارکت مجموعه تئاتر پردیس تهران از روز 28 آذر تا 8 دی درحال برگزاری است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک کارشناس مذهبی، درمورد زوایای مختلف سبک زندگی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) با وجود تمامی مصائب و سختی‌هایی که داشتند، توضیحاتی داد.

خبرگزاری تسنیم

بسیاری از اندیشمندان و نظریه‌پردازان غربی و غیرمسلمان از جمله محققان صهیونیست، در تحقیقات و نوشته‌های خود، حضرت زهرا (س) را به‌عنوان الگوی معنویت زنانه معرفی و به کمال شخصیتی آن حضرت اعتراف کرده‌اند.