دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ سازی تاثیر بیشتری از اعمال محدودیت در مقابله با کرونا دارد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
فرهنگ سازی تاثیر بیشتری از اعمال محدودیت در مقابله با کرونا دارد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: فرهنگ سازی خیلی بهتر از اعمال محدودیت تاثیر دارد و می‌تواند شیوع ویروس کرونا را به شکل چشمگیری کاهش دهد و تحقق این امر نیازمند تلاش بیشتر مسئولان فرهنگی کشور است.

مجید عاملیان در گفت و گو با ایسنا در خصوص محدودیت های دو هفته ای اعمال شده در ترددها و مشاغل و تاثیر آن در کاهش شیوع کرونا، اظهار کرد: قبل از هر چیز همه باید تابع قوانین و مقررات باشیم و طبق سفارشات مقام معظم رهبری باید توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا را همگان به عنوان یک امر اجتناب ناپذیر قبول کنند و فعلا طبق تشخیص این ستاد محدودیت های دو هفته ای اعمال شده است که باید به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه یک اصل عقلی هم بر این امر حاکم است، افزود: تمام متخصصان در جهان معتقدند که محدودیت هایی از این دست در قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا موثر است و این تعطیلی ها ممکن است عوارضی داشته باشد، اما بدون شک در قطع زنجیره انتقال ویروس موثر است و چون موثر است طبق اصل دفع خطر احتمالی عقلا واجب است و باید به آن عمل کنیم و اگر احتمال هم بدهیم این فاصله گذاری ها و محدودیت ها موثر است عقلا باید تبعیت کنیم و هر کدام توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم.

دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان اصفهان، گفت: اگر بتوانیم حتی یک نفر را هم با دورکاری و هر نوع محدودیتی از خطر ابتلا محفوظ نگه داریم کار بزرگی کرده‌ایم.

عاملیان با بیان اینکه با آغاز محدودیت های دو هفته ای فضای شهر هم به نسبت متحول شده است، تصریح کرد: هم اکنون آنچه که در سطح شهر می بینیم این است که بسیاری از مغازه ها بسته اند و این محدودیت ها را رعایت می کنند هر چند که مغازه های اندکی هم باز هستند، اما در کل نسبت به روزهای قبل اوضاع تغییر کرده است، پس باید نیمه پر مسائل را هم ببینیم.

وی ادامه داد: حتی اگر یک نفر هم محدودیت ها را رعایت کند باز هم ارزش دارد و تاثیر خودش را می‌گذارد. مردم نیز در رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به هفته قبل جدی تر شده‌اند چرا که فهمیده‌اند این ویروس با کسی شوخی ندارد و درصد رعایت کنندگان نسبت به هفته های پیش بالاتر رفته است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: معتقدم بیش از هر چیز بحث فرهنگ سازی مهم تر است و آن چیزی که باید بیشتر روی آن کار کنیم فرهنگ سازی در خصوص این بیماری است تا مردم احساس کنند وقتی وظیفه ای دارند باید عمل به آن وظیفه را برای خود واجب بدانند و منافع جمع را بر منافع فردی خود ترجیح دهند. این نوع فرهنگ سازی‌ها خیلی بهتر از اعمال محدودیت‌ها تاثیر دارد و می‌تواند شیوع ویروس کرونا را به شکل چشمگیری کاهش دهد و تحقق این امر نیازمند تلاش بیشتر مسئولان فرهنگی کشور است.

انتهای پیام