چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه فرارو

وقتی گفته می‌شود آقایی نباید در واگن مخصوص بانوان سوار شود این یک الزام و طبیعی است و در حمل و نقل درون شهری نیز باید مورد توجه باشد و استاندار نظارت کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طی دو روز در اواخر آوریل2023، اکونومیست بیش از هشت ساعت را صرف گفت‌وگو با دکتر هنری کیسینجر، مشاور اسبق امنیت ملی و وزیر خارجه اسبق آمریکا کرد. تنها چند هفته قبل از صدمین سالگرد تولدش، وزیر خارجه سابق و مشاور امنیت ملی نگرانی‌های خود را درباره خطرات درگیری میان قدرت‌های بزرگ مطرح کرد و راه‌حل هایی را برای جلوگیری از آن ارائه کرد. او در این گفت‌وگوی مهم‌ترین دغدغه‌اش دیپلماسی و حل مسالمت‌آمیز...

وب‌گاه مشرق نیوز

اصلاح امور اقتصادی کشور به نفع طبقات محروم، تعهد انقلاب اسلامی است و انجام این تعهد تأخیربردار نیست.

وب‌گاه عصر ایران

وقتی گفته می‌شود آقایی نباید در واگن مخصوص بانوان سوار شود این یک الزام و طبیعی است و در حمل و نقل درون شهری نیز باید مورد توجه باشد و استاندار نظارت کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر کشور با اشاره به اینکه اماکن عمومی در اختیار شهرداری هاست، گفت: مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب باید در اماکن عمومی رعایت شود اگر مکانی فرهنگی و یا باشگاهی هست حتماً باید مراجعه کنندگان آنجا حجاب را رعایت کنند، زیرا شرط ارائه خدمات منوط به رعایت چارچوب قانونی است.

وب‌گاه عصر ایران

چه ارتباطی بین اعتراف رین بارت و بقایای باستانی وجود دارد؟ چگونه جسد در ملک دفن شد؟ آیا تاریخ پنهانی وجود دارد که در انتظار کشف شدن است، یا این یک همگرایی غیرقابل توضیح از رویدادهای متفاوت است؟

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر کشور با بیان اینکه باید حاشیه‌نشینی مهار شود، گفت: بخشی از راهکار جلوگیری از رشد حاشیه‌نشینی توجه به روستاها است.

وب‌گاه عصر ایران

برای تکمیل آنها حداقل بودجه 50 همت (50 هزار میلیارد تومان) لازم بود که با تورم جدید این رقم بیشتر شد و از این اعتبار 30 هزار میلیارد تومان توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و 20 هزار میلیارد تومان توسط دفاتر فنی استان‌ها اعتبارسنجی شده و در سال گذشته 45 درصد پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساندیم و نگاه مثبت و ویژه دولت مردمی و عدالت‌محور سیزدهم در سال آتی نیز این است که این...

وب‌گاه عصر ایران

در عرف، چیزهایی که از نظر ما تابو است، متأسفانه شکسته شده است و چیز دیگری است. اما در موضوع حجاب هم حکومت الان دیگر نباید سیخ بزند. باز برگردیم به آن نکته ابتدایی عرضم که آیا واقعاً اگر امام امروز بودند، چه نظری داشتند؟ امامی که ما از او سراغ داریم در حالیکه شطرنج برای معدل جامعه مذهبی یک تابو بود، این تابو را می‌شکند یا راجع به ماهی فلس‌دار یا غیرفلس‌دار نظر می‌دهد یا در مورد خرید...

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: معاون اسبق مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «مکتب کپنهاگ» معتقد است امنیتی کردن هر قضیه‌ای اتفاقاً اقدامی ضدامنیتی است!... اما ما استاد این هستیم که یک موضوع اجتماعی خیلی خیلی ساده را به کیس امنیتی تبدیل کنیم و بعد بزنیم تو سر همدیگر که چطور این را جمع کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شاعر، نویسنده و نقاش پیشکسوت که چندی پیش از بیمارستان مرخص شده بود، به دلیل مشکلات تنفسی بار دیگر در بیمارستان بستری شد.

خبرگزاری مهر

نمایشگاه مجازی کتاب بدون تعطیلی و 24 ساعته خدمات‌رسانی می‌کند اما فرصت برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران در حال پایان است.

وب‌گاه فرارو

نویسنده کتاب «ماه پیشونی قصه ما» گفت: باید گذشته را کاوید و هویت تاریخی و فرهنگی خود را بازشناخت. بی‌تردید، مطالعه متون ادبی و داستان‌های شاهنامه و مثنوی مولوی و افسانه‌ها و اسطوره‌ها، روش موثری برای آشنایی با فرهنگ و تاریخ است. از سوی دیگر باید به بازآفرینی و بازنویسی ادبیات کهن و افسانه‌ها براساس شرایط امروز پرداخت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از کتاب «آوریل در کودتا» نوشته وزیر فرهنگ ونزوئلا عصر امروز جمعه 29 اردیبهشت در سرای ملل سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد. این کتاب به زبان فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات ایران منتشر شده است. در این مراسم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ایران، ارنستو ویلگاس پولژاک وزیر فرهنگ ونزوئلا، یاسر احمدوند، حسین دیوسالار،...

وب‌گاه عصر ایران

او با اشاره تحولات سیاسی و امنیتی در سال 2022 در ونزوئلا با بیان این‌که حضور مردم در وقایع سیاسی و امنیتی قابل توجه بوده، اظهار کرد: روزنامه‌ها در آن سه روز به حضور مردم و اعتراض آن‌ها هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند، اما مردم هم طرف سیاسی کودتا را شکست می‌دهند و هم طرف رسانه‌ای را. این موضوع برایم در کتاب قابل توجه بود.