چهارشنبه 18 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه ورزش سه

سکانس پایانی نمایش پرسپولیس یحیی در لیگ بیست و دوم دراماتیک و باب دل هواداران این تیم بود.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر_ ایرنا_ مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر گفت: در همایشی که 28 اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه‌ها برگزار شد، موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر برای دومین بار به عنوان موزه برتر در حوزه موزه‌های مشارکتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی انتخاب شد.

خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ونزوئلا شاهد وفاق فرهنگی برای پیشبرد کشورشان هستیم. آنها راه خودشان را برای مقابله با آمریکا پیدا کردند و در این مسیر حرکت می‌کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی عصر جمعه در نشست با فرمانداران، شهرداران و رؤسای اسلامی شهر‌های بزرگ استان اصفهان با بیان اینکه کار شهرداری‌ها و شورا‌ها مهم است و عملکرد این نهاد باید از منظر رضایتمندی مردم مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: شهر را باید هرچه بهتر و مناسب‌تر برای یک زندگی با کیفیت شهروندان آماده کنیم. وی ادامه داد: شهر به لحاظ کالبدی، مبلمان و زیباشناختی...

خبرگزاری مهر

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری از دسترسی کودکان و نوجوانان به بسته‌های سرگرمی در مراکز فرهنگی هنری کانون خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر فرهنگ ونزوئلا در دیدار با وزیر فرهنگ کشورمان فرهنگ را عامل مهم اتحاد ملت‌ها دانست که مانند سدی محکم در برابر امپریالیسم ایستاده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بَلرام شکلا گفت: ایران و هندوستان مفاخر بسیاری دارند که می‌توانند شاهکار‌های ادبی آنان را برای ترجمه و تبادلات فرهنگی به یکدیگر بشناسانند.

وب‌گاه ورزش سه

ستاره سابق خط حمله استقلال با سرمربی آبی ها هم عقیده است و آنها را شایسته قهرمانی لیگ می‌داند اما نکات دیگری هم دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

طلاب باید زبانهای زنده دنیا را بدانند و دانستن حداقل یک زبان زنده از زبانهای موجود دنیا، جزو چیزهایی است که برای طلاب علوم دینی لازم و ابزار حتمی کار است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر ارشاد گفت: توافقنامه جامع ارتباطات فرهنگی و هنری ایران و ونزوئلا امضا و برنامه‌های فرهنگی هفتگی مشترک در تهران و کاراکاس برگزار خواهد شد و این همکاری را به یاری خداوند توسعه خواهیم داد.

خبرگزاری مهر

نویسنده کتاب «سلسله سادات در تونس» گفت: عشق تونسی‌ها به اهل بیت (ع) موج می‌زند و خیلی از خانواده سادات در تونس نفوذ داشته و در مناصب مختلف حضور دارند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علی‌محمد مودب، شاعر و مدیر موسسه شهرستان ادب، در آغاز این برنامه گفت: صحبت کردن درباره شعر حسین مودب برای ما مایه خوشحالی است. او شاعری است که در مدت کوتاهی که فعالیت ادبی داشت، خیلی سنجیده و دقیق این مسیر را طی کرد و امروز شاهد چاپ دوم کتابش هستیم. چاپ دوم کتاب مایه خوشحالی است و نشان‌دهنده داشتن مخاطب است. مودب با ذکر دو نکته درباره اشعار شعرا...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یکی از اساتید دوره دانشجویی (Professor James Rosenau) هر هفته به ما تکلیفی می داد: خلاصه کردن یک کتاب 200-300 صفحه ای در یک پاراگرافِ 15 جمله ای. این یکی از تکالیف درس دکتری طی یک ترم چهارده هفته‌ای بود.

وب‌گاه عصر ایران

"کلنسی مارتین" فیلسوف در کتاب "چگونه خود را نکشید" استدلال می کند که می‌توانیم با بدترین افکار خود زندگی کنیم بدون آن که لزوما تسلیم آن شویم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، وجیهه سامانی، نویسنده و دبیر جایزه قلم زرین، با بیان اینکه جوایز ادبی در هر جامعه‌ای نشانه‌ای از زنده و پویا بودن جریان نشر آن کشور است، درباره اهداف برگزاری جوایز ادبی گفت: اهداف متعددی را می‌توان برای برگزاری جشنواره‌های ادبی تعریف کرد؛ از جمله ایجاد فضای سالم برای رقابت و معرفی آثار ادبی برتر، اقتدار حوزه نشر و چرخیدن چرخه نشر، افزایش انگیزه...