چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فعالیت بیش از 10 هزار انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
فعالیت بیش از 10 هزار انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه‌های کشور

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم اعلام کرد: 10 هزار انجمن علمی دانشجویی و 34 اتحادیه انجمن علمی در کشور فعال است و انجمن های علمی پل ارتباطی دانشگاه، جامعه و صنعت هستند.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم اعلام کرد: 10 هزار انجمن علمی دانشجویی و 34 اتحادیه انجمن علمی در کشور فعال است و انجمن های علمی پل ارتباطی دانشگاه، جامعه و صنعت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی اسلامی مدیر کل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری جشنواره حرکت گفت: کشور ما ظرفیت بی نظیری در حوزه انجمن‌های علمی دارد در حال حاضر حدود 10 هزار انجمن علمی و 34 اتحادیه انجمن علمی در کشور داریم، اینها پل ارتباطی جامعه و صنعت هستند و برنامه معاونت فرهنگی وزارت علوم حمایت و توانمند سازی این انجمن‌ها است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره حرکت گفت: هدف از برگزاری این جشنواره جلب مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی است، یعنی بستری تشکیل شود تا دانشجویان ممتاز در این جشنواره شناسایی شوند.

مدیر کل فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری افزود: ما نمی‌خواهیم پس از اختتامیه ارتباط‌ها را با برگزیدگان جشنواره از دست بدهیم، نکته بعدی بحث انتقال تجربیات علمی و هم افزایی انجمن‌های علمی است که ما برای هم افزایی بهتر فضایی ایجاد کردیم تا در 5 گروه آزمایشی علوم انسانی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، دامپزشکی و کشاورزی و علوم پایه دستاوردها ارائه شوند.

اسلامی گفت: بحث تقویت فعالیت‌های بین رشته‌ای و ایجاد بستر مناسب برای آشنایی صاحبان مشاغل با شرکت‌های دانش بنیان و افزایش تعاملات علمی بین المللی در این جشنواره بسیار مهم بود.

وی با بیان اینکه هزار و 794 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: در مرحله اول از 92 کشور آثاری به جشنواره ارسال و در مرحله بعد آثار 60 کشور در این جشنواره داوری شد به طوری که از کشورهای هلند، اسپانیا، سنگاپور، ترکیه، آمریکا، لهستان، فرانسه، مصر، اتریش، سوریه، آلمان، پاکستان، کانادا، برزیل و مالزی اثر داشتیم.

وی ادامه داد: در این جشنواره 13 بخش داریم و یک بخش ویژه که 337 اثر در بخش انجمن برتر، 32 اثر انجمن پویا، 218 اثر در بخش فعالیت‌های خلاقانه، 73 اثر در بخش کارآفرینی، 56 اثر در بخش کتاب 147 اثر در بخش محتوای دیجیتال، 121 اثر در بخش مسابقه، 303 اثر در بخش نشریه، 35 اثر در بخش دانشگاه برتر، اتحادیه انجمن‌های علمی برتر 10 اثر نشر یه اتحادیه انجمن علمی 4 اثر، اختراع 53 اثر و 307 اثر در بخش بین الملل داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین بخش ویژه با موضوع کرونا و پسا کرونا، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و محیط زیست برگزار شد که در این بخش نیز 98 اثر داشتیم.

مراسم افتتاحیه جشنواره حرکت فردا یکشنبه با حضور محمد علی زلفی گل ساعت 10 صبح در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران آغاز می‌شود.