یک‌شنبه 15 مهر 1403

فعالیت غیرمجاز پروژه آزادراه تهران - شمال آب رودخانه کرج را آلوده کرد / نظارت شورای عالی امنیت ملی روی آب شرب پایتخت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فعالیت غیرمجاز پروژه آزادراه تهران - شمال آب رودخانه کرج را آلوده کرد / نظارت شورای عالی امنیت ملی روی آب شرب پایتخت

حمیدرضا لشگری گفت: اگر پروژه آزادراه تهران - شمال قرار بود اجرا شود، تامین مصالح و برداشت از منطقه نیاز دریافت به مجوز قانونی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا لشگری معاون فنی اداره کل محیط زیست استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: با دو دسته تخلف در اجرای پروژه آزادراه تهران - شمال مواجه هستیم.

حمیدرضا لشگری با اشاره به 4 مورد شکایت از پیمانکاران در سال گذشته، افزود: آلودگی و تخریب و فعالیت غیر مجاز مواردی بود که محیط زیست درباره آنها اظهار نگرانی و دادرسی کرد. وی اظهار داشت: اغلب شکایاتی که توسط کارشناسان بررسی می شود متاثر از این است که اگر پروژه قرار بود اجرا شود، تامین مصالح و برداشت از منطقه نیاز دریافت به مجوز قانونی دارد. لشگری تصریح کرد: از سال 87 مصوبه شورای عالی امنیت ملی روی 5 حوزه آبریز تامین کننده آب شرب تهران و کرج متمرکز شده است و قائدتا سنگ شکن ها نباید مستقر می شدند. وی گفت: فعالیت توام با آلودگی بر استقرار غیر قانونی سنگ شکن ها اضافه شده است، گزارش های محلی نشان می دهد آب رودخانه کرج آلوده شده اما پروسه قضائی زمان بر است. لشگری افزود: سال گذشته یک پلمب کارگاه و یک مورد حبس تعزیری صورت گرفت، محیط زیست چالوس و آسارا به اندازه ای شکننده است که باید چارچوب کار پروژه درست باشد. وی با اشاره به اینکه پروسه قضائی دردی دوا نمی کند چرا که آب آلوده و منطقه تخریب شده است، گفت: از کارفرما تقاضا داریم نظارت بیشتری نسبت به کار پیمانکار داشته باشد. انتهای پیام /