دوشنبه 9 مهر 1403

فعالیت فیزیکی بسکتبال پایتخت همچنان متوقف است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت فیزیکی بسکتبال پایتخت همچنان متوقف است

تهران - ایرنا - رئیس هیات بسکتبال استان تهران با اشاره به اینکه هرگونه فعالیت ورزشی از طریق ستاد ملی کرونا مشخص می‌شود گفت: فعالیت فیزیکی بسکتبال استان تهران همچنان متوقف است.

شبنم کلاهی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع کرونا از اسفند ماه سال گذشته، فعالیت بخش ورزشی را تحت الشعاع قرار داد که برای رفع خلع موجود، از طریق فضای مجازی آخرین نکات و آموزش های لازم به ورزشکاران گوشزد می کنیم.

وی با بیان اینکه مهار کرونا با همت تمامی آحاد جامعه محقق می شود، گفت: این موضوع باعث شده که بسیاری از ورزشکاران نتوانند در زمانی تعطیلی اماکن از سرانه ورزشی به نحو مطلوبی بهره مند شوند که می طلبد با بازگشایی مرحله ای زمینه فعالیت برخی رشته های تیمی را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ورزش بهترین عامل برای کاهش فقر حرکتی است تصریح کرد: با دستور وزیر ورزش و ستاد ملی کرونا فعالیت ورزشی انفرادی و کم‌برخورد از ابتدای خرداد ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فعال شده است.

کلاهی با بیان اینکه فعالیت قانونی بسکتبال و برخی رشته های ورزشی تیمی کماکان مشخص نیست گفت: تنها رویکرد ما برای آمادگی بیشتر ورزشکاران تهیه روزانه کلیپ های مختلف آموزشی و تخصصی توسط مربیان و پیشکسوتان ورزشی بوده تا آمادگی ها برای ورزشکاران حفظ شود.

وی به تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی ورزشکاران بسکتبالیست استان اشاره کرد و گفت: این طرح از ابتدای دی ماه سال گذشته آغاز و اطلاعات بیش از 100 باشگاه خصوصی در آن ثبت شد.

به گفته رئیس هیات بسکتبال استان تهران، امسال پس از قانونی شدن فعالیت برخی رشته های پربرخورد و تیمی، در نظر است تا از فعالیت اماکن فاقد مجوز برخورد خواهیم کرد.

کلاهی با بیان اینکه سال گذشته 12 هزار بسکتبالیست سازماندهی (بیمه ورزشی) شده‌اند اضافه کرد: از دیگر اولویت ها ما در بسکتبال کشف استعداد های ورزشی در رده سنی پایه بوده که در این خصوص بانک اطلاعات 303 مستعد در بخش دختران و 198 پسر را در کتابچه‌ای ثبت کرده ایم.

رئیس هیات بسکتبال استان تهران با بیان اینکه مجموعه ورزشی حیدرنیا تنها مجموعه اختصاصی بسکتبال استان تهران محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: هم اینک مجموعه ورزشی حیدرنیا با برگزای یک هزار و 600 مسابقه درسال، تنها مجموعه اختصاصی ورزش بسکتبال استان به حساب می آید.

کلاهی تاکید کرد که برای توسعه ورزش قهرمانی و استعدادیابی می‌بایست امکانات و زیر ساخت های لازم برای تمامی رشته ها فراهم کرد.

طبق گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، مجوز سایر رشته های پر برخورد از جمله کشتی، ورزش‌های رزمی، کبدی و ورزش های تیمی از جمله والیبال و بسکتبال صادر نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*