چهارشنبه 18 مهر 1403

فعالیت هیات ورزش همگانی خلاء تعطیلی باشگاه‌های ورزشی را پر می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت هیات ورزش همگانی خلاء تعطیلی باشگاه‌های ورزشی را پر می‌کند

اهواز - ایرنا - رییس هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: در شرایطی که فعالیت‌های ورزشی به دلیل شیوع بیماری کرونا به حداقل رسیده، فعالیت این هیات می تواند خلاء تعطیلی باشگاه‌های ورزشی را در ایام کرونا به خوبی پر کند.

امید حاجتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پویش‌هایی همچون " 2 هفته قرنطینه"، " نذر خون"، "9*9 انجمن پیلاتس"، " ورزشکاران کتابخوان" در زمان مناسبی شکل گرفته و در حال اجرا است که باعث می‌شود آحاد مختلف جامعه به شکل موثری درگیر ورزش و فعالیت بدنی شوند.

وی با بیان اینکه از بدو آغاز بیماری کرونا تلاش کرده‌ایم با تولید ویدئوهای آموزشی به شکل ساده و روان ورزش های همگانی را به مردم آموزش دهیم افزود: در کنار این آموزش‌های مجازی، ورزشهای صبحگاهی و طرح " آوای ورزش در همسایگی" در پارک‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان اثرگذاری طرح ها و پویش‌های در نظر گرفته از سوی هیات ورزش همگانی را بسیار بالا دانست و افزود: مربیان ما به عنوان حلقه واسط، تعداد زیادی از ورزشکاران را تحت آموزش قرار می‌دهند و آنها نیز می‌توانند اعضای خانواده را به ورزش سوق دهند.

وی با بیان اینکه ویدئوهای تولیدی ما در رشته های مختلف ورزشی مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است گفت: 58 کمیته زیر نظر هیات ورزش های همگانی فعالیت می کنند و قطعا فعالیت در این رشته ها در روزهای شیوع کرونا می تواند کارکردی موثر در ارتقا سطح جسمی و بدنی داشته باشد.

حاجتی برگزاری مسابقات مجازی، برنامه ریزی برای برگزاری سمینار و تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی را از دیگر اقدامات صورت گرفته و در حال انجام این هیات برشمرد.

وی عنوان کرد: در شرایطی که مردم درگیر مشکلات ناشی از کرونا هستند برگزاری پویش ها و طرح های مختلف ورزشی می تواند باعث شور و نشاط در جامعه شود لذا تمام تلاشمان جذب مردم به این پویش ها است.

رییس هیات ورزش های همگانی خوزستان گفت: برخی از جامعه هدف بزرگ هیات ورزش های همگانی افرادی هستند که به دلیل شرایط جسمی و سنی ویژه، توان فعالیت در حوزه قهرمانی را ندارند، مانند سالمندان، کودکان، بانوان باردار، بیماران خاص و... لذا ورزش همگانی این خاصیت را دارد که تمام افراد جامعه را در تحت پوشش خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه هیات ورزش های همگانی خوزستان با آماده باش کامل، در این شرایط حساس در کنار مردم و شهروندان عزیز خواهد بود گفت: در زمینه برگزاری پویش ها مختلف برنامه ریزی و اقدامات فراوانی با حضور مسئولان کمیته ها، مربیان و فعالان این هیات صورت گرفته است و باتمام توان پای کار آمده ایم.

*س_برچسب‌ها_س*