یک‌شنبه 8 مهر 1403

فعال سیاسی اماراتی: ابوظبی در مسیر تضعیف فلسطین است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعال سیاسی اماراتی: ابوظبی در مسیر تضعیف فلسطین است

تهران - ایرنا - عضو انجمن مقاومت در برابر عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، اقدام ابوظبی در پیش قدم شدن برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پشت کردن به ابتکار صلح عربی دانست و گفت: امارات با پیش قدم شدن برای عادی سازی روابط در راستای تقویت رژیم اسرائیل و تضعیف فلسطین کار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امارات 71، «حمید النعیمی» عضو انجمن مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در یک گفت وگو با عنوان «چرا عادی‌سازی در امارات متحده عربی بدترین حالت است» گفت: امارات اولین کشوری است که ابتکار عمل اعراب را شکست و به ابتکار رژیم صهیونیستی پاسخ داد تا در مرحله بعدی مفهوم جدیدی در منطقه ببافد.

وی در این گفت و گو که از طریق ویدئو کنفرانس توسط انجمن یاد شده انجام و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، با تاکید بر اینکه در مرحله جدیدی از مقاومت اعراب مقابل قلدری رژیم اسرائیل قرار داریم، افزود: امارات اولین کشوری است که از طریق روابط باز با اشغالگران صهیونیست، بن بست روابط اعراب با رژیم اسرائیل را شکست و پس از آن دو کشور (عربی) طی 2 ماه با رژیم صهیونیستی توافق روابط عادی‌سازی منعقد کردند.

عضو انجمن مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تلاش رژیم اسرائیل برای عادی سازی روابط با اعراب طی 27 سال گذشته با بن بست مواجه بود، تصریح کرد: با اقدام ابوظبی این بن بست شکست.

النعیمی همچنین درخصوص سخنان «عبدالخالق عبدالله» یکی از نزدیکان ولیعهد ابوظبی مبنی بر اینکه " هرجا امارات برود، بقیه کشورهای منطقه هم می‌روند، اظهار داشت: این سخنان «عبدالله» تایید می‌کند که امارات با پیش قدم شدن برای عادی‌سازی روابط جهت تقویت رژیم اسرائیل و تضعیف فلسطین کار می‌کند.

وی درباره اینکه امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تحت فشار قرار گرفته، افزود: امارات برای انجام چنین مواردی در منطقه دستور گرفته است و به عنوان یک سرباز عمل می‌کند، همانگونه که ابوظبی از کودتای نظامی در مصر و همچنین از ژنرال بازنشسته «خلیفه حفتر» در لیبی و به تازگی از شورای جدایی طلبان جنوب در یمن حمایت کرده است.

عضو انجمن مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی به گزارشی یکی از روزنامه‌های صهیونیستی مبنی بر اینکه امارات بی‌وقفه برای گشایش راه عادی‌سازی گسترده تلاش می‌کند و بیشتر شرکت‌های صهیونیستی در حال بسیج شدن جهت نفوذ به شرکت‌ها و بازار امارات هستند، گفت: شیوه ابوظبی در عادی‌سازی روابط با اشغالگران صهیونیست نشان می‌دهد که رژیم اسرائیل درک کرده که امارات تکیه گاه مطئمنی برای تحقق آرزوهای بزرگتر این رژیم یعنی اسرائیل بزرگ! است.

النعیمی با اشاره به دو مطلب منتشر شده توسط «الاتحاد» روزنامه رسمی امارات، افزود: این روزنامه اولین بار در سال 2005 و دومین بار در سال 2018 مطالبی را با عنوان «مهندسی سیاسی نقشه خاورمیانه جدید» که می‌گوید رژیم اسرائیل به دنبال دستیابی به یک هدف بزرگتر در 10 سال آینده است و در سال 2020 این رژیم رهبر سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی واقعی منطقه خواهد بود! و حق دخالت در امور منطقه و تحمیل قیمومیت سیاسی و امنیتی عرب را در اختیار خواهد داشت، منشتر کرد که هدف آن سرعت بخشیدن به مراحل عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بود.

وی افزود: بزرگترین خطری که الان ما می‌بینیم این است که دولت ابوظبی به عنوان نماینده آن‌ها مرکز مطالعاتی را مدیریت می‌کند که پروژه بعدی رژیم اسرائیل را در منطقه تحمیل و ترسیم خواهد کرد.

عضو انجمن مقاومت در برابر عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی با استناد به سخنان «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن مبنی بر اینکه «ما در حال ایجاد خاورمیانه جدید هستیم»، ابوظبی را به قدرتمند کردن رژیم اسرائیل در منطقه متهم کرد و گفت که این پروژه در راستای طرح اسرائیل بزرگ است.

وی در مورد مظاهر همکاری‌های اقتصادی امارات و رژیم صهیونیستی اظهار داشت که رژیم اشغالگر اسرائیل از یک بحران اقتصادی بزرگ رنج می‌برد و توافقات اقتصادی پی در پی آن‌ها با ابوظبی برای نجات اشغالگران است.

النعیمی ادامه داد: «طارق بن هندی» مدیرکل دفتر سرمایه گذاری ابوظبی در جلسات خود با اسرائیلی ها قول داده که ارزش قراردادهای آینده امارات با رژیم صهیونیستی میلیاردها دلار باشد.

وی درباره همکاری بین ابوظبی و تل آویو در حوزه نظامی و خطر آن برای منطقه نیز اظهار داشت که امارات اخیرا صندوق سرمایه گذاری برای کمک به توسعه ایستگاه های بازرسی در مناطق کرانه باختری راه‌اندازی کرده است و این ایستگاه‌های بازرسی، مکان‌هایی است که در آن‌ها "اعدام‌های میدانی" شهروندان فلسطینی غیر مسلح انجام شده است.

این فعال اماراتی درباره خطرات امنیتی توافق نامه اعطای ویزا (ویزای گردشگری) بین امارات و رژیم صهیونیستی نیز گفت: این قرارداد اسرائیلی‌ها را قادر می‌کند که بدون نظارت بر هویت افراد به امارات وارد شوند و هرچه می‌خواهند انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با این توافق، «موساد» هر زمان و هر لحظه به سادگی وارد امارات می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که موساد یک مرکز منطقه‌ای با هدف تامین منافع امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا و در راستای تحقق بخشی به پروژه اسرائیل بزرگ در امارات تاسیس کند.

دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه 23 مرداد در یک پیام توئیتری از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات متحده عربی برای عادی سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد.

بنیامین نتانیاهو, نخست وزیر اسرائیل نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی امضای توافق‌نامه عادی سازی روابط با امارات متحده عربی را «یک گام تاریخی» خواند.

امارات متحده عربی پس از مصر در سال 1979 و اردن در سال 1994 سومین کشور عربی است که با اسرائیل روابط رسمی و علنی برقرار کرد.

پس از امارات، بحرین و سودان نیز بنا به توصیه آمریکا با رژیم صهیونیستی توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی منعقد کردند.

*س_برچسب‌ها_س*