دوشنبه 2 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بر اساس آمار، کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان در رتبه اول چاپ کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان در رتبه اول چاپ مجدد قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نشست تخصصی «بزرگداشت مقام خواجه شمس‌الدین محمد حافظ» در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد و اندیشمندان این حوزه موضوعات نگاهی به شرایط سیاسی و اجتماعی عصر حافظ، تأملی در پرداختن از معشوق به ممدوح در شعر حافظ، نسبت حافظ با فلسفه، اشعار حافظ بر کتیبه‌های شبه قاره هند و تبلور غزل سعدی در غزلیات حافظ را به بحث نهادند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در شهریور ماه امسال در مجموع هفت هزار و 691 عنوان کتاب از سوی هزار و 187 ناشر منتشر شد که در مقایسه با سال گذشته کاهش 16درصدی را تجربه کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با انتشار توییتی، حافظ شیرازی، شاعر پرآوازه ایرانی را راهنمای همه قرن‌ها دانست و از حضور در شیراز برای شرکت در مراسم روز حافظ خبر داد. اسماعیلی در این‌باره نوشت: «امروز، برای سومین سال در مراسم روز حافظ در شیراز حاضر خواهم بود انشاءالله. حافظ راهنمای همه قرن‌هاست و به درستی گفته‌اند که حافظ، حافظه...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و این عملیات را آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی نامید.

خبرگزاری تسنیم

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حافظ شیرازی، شاعر پرآوازه ایرانی را راهنمای همه قرن‌ها دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: سه هزار و 62 عنوان کتاب در شهریور ماه امسال در کشور به چاپ مجدد رسید که از این میان به ترتیب موضوعات کودک و نوجوان، کمک درسی، ادبیات، دین و علوم اجتماعی بیشترین میزان تجدید چاپ را از آن خود کردند.

وب‌گاه فرارو

روستای زیبای کندلوس با آب‌وهوای ییلاقی در دامنه سرسبز رشته کوه‌های البرز در منطقه کجور واقع شده است و از جا‌های دیدنی نوشهر به شمار می‌آید. اگر اهل سفر باشید و به روستا‌های مختلف ایران سری زده باشید، اولین خصوصیتی که چشمتان را جلب خود می‌کند، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی در این روستا است.

وب‌گاه گسترش

رئیس دانشگاه علمی کاربردی از حذف 3800 کد رشته این دانشگاه از مهر امسال خبر داد و گفت: در سال جاری بیش از 800 رشته محل جدید متناسب با بازار کار در این دانشگاه راه‌اندازی شد. حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در آیین گرامیداشت سی‌ودومین سال تأسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی که صبح روز سه شنبه با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، علیرضا منادی سفیدان عضو کمیسیون...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

«حافظ» ظرافت‌هایی را در زبان با شعر آمیخته است که وقتی آن‌ها را از شعرش بگیرید، لطافت از شعر او گرفته می‌شود و بیشتر بار معنایی آن باقی می‌ماند.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدمهدی عسگرپور دبیر انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیویی برخط با اشاره به اینکه مجلس در روزهای آینده بخش فرهنگی برنامه توسعه را بررسی خواهد کرد، با نگاهی به محتوای برنامه اعلام کرد در روزهای پیش رو مجلس قربانگاه فرهنگ و هنر خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

امام جمعه موقت تهران در مراسم یادبود عبدالصالح جعفری استاد دانشگاه گفت: بنده در دورانی که مفتخر به حضور در نهاد دانشگاه تهران بودم به دلیل ارتباط نزدیک و صمیمی با مجموعه تشکلهای دانشجویی اعضای محترم دانشجویی با برادر عزیزم جناب اقای عبد الصالح از نزدیک آشنا بودم یکی از فعالان نهاد دانشگاه و دانشجویان پرتلاش و موثر در عرصه های فرهنگی و سیاسی دانشگاه. منتها در این دورانی که از دانشگاه...

وب‌گاه فرارو

امروزه از نظر پزشکی امکانات آزمایشگاهی و تجهیزاتی نظیر سونوگرافی وجود دارد که در کوتاهترین زمان می‌توان بطور قطع، یقین حاصل نمود که زنی در اثر همبستری و نزدیکی باردارشده، یا خیر؟ حال با چنین فرضی، آیا مدت عده طلاق همان است که قبلاً در احکام آورده شده، یا قابل تغییر است؟

خبرگزاری تسنیم

بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان می‌گوید سرمربی اسپانیایی فولاد برای شناخت بازیکنان شخصاً عمل کرده و سفارش یا نگاه دیگران را نپذیرفته است.

خبرگزاری تسنیم

دومین نشست از سلسله نشست های تخصصی «بلاغ» در زمینه نسخه شناسی و نسخه پژوهی با حضور حافظ شناسان، مصححان و فهرست نگاران با بررسی دیوان حافظ به کتابت مولانا عیشی که در گنجینه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نگهداری می‌شود؛ برگزار شد.