سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه عرشه آنلاین

58 استادی که از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان مرداد1402 از تدریس در دانشگاه اخراج، تعلیق، بازداشت، احضار یا وادار به بازنشستگی اجباری و زودهنگام شدند منتشر شدند

وب‌گاه خبر آنلاین

دو فدراسیون سوارکاری و آمادگی جسمانی در نوبت برگزاری انتخابات قرار دارند اما یک اتفاق کلیدی و مشترک انتخابات این فدراسیون ها را زیر سئوال برده است.

وب‌گاه گسترش

سرهنگ مریمی ماموران پلیس با توجه به گرمای شدید هوا و کویری بودن منطقه دست از تلاش برنداشتند که در نهایت پس از حدود چهار ساعت، رد خودرو مفقود شده را پیدا کردند و پس از ردزنی موفق شدند هر سه نفر از فعالان معدن که بر اثر بی آبی جانشان به خطر افتاده بود را از مرگ حتمی نجات دهند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رتبه بندی معلمان بعد از 14 سال همچنان مورد اعتراض فرهنگیان است و صدور احکام فرهنگیان در پیچ و خم جدیدی قرار گرفته است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر با اشاره به برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، گفت: آیا این برنامه و برنامه‌های دیگر تحولی که در کشور تدوین و تصویب می شود؟

وب‌گاه فرارو

رییس اسبق اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری نوشت: نیم‌نگاهی گذرا به آنچه در چند دهه گذشته برکانون وکلا و وکیل دادگستری رفته است، نشان از این واقعیت تلخ دارد که برخلاف انتظار، آنچه را در عمل از آثار و نتایج به‌کارگیری واژه‌های «تعامل» و «نظارت» در رابطه کانون وکلای دادگستری در مقام معاضدِ قوه محترم قضاییه دیده و در میدان عمل با آن روبرو بوده‌ایم، در شعار و عمل باهم همخوانی نداشته‌اند!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اولین قدم‌ها برای پاکسازی دانشگاه‌های کشور از نیمه دوم سال 1384 آغاز شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در نشست نقد و بررسی کتاب «فلسفه دروغگویی» نوشته لارنس سونسن با ترجمه بهروز گرانپایه روز دوشنبه، 30 مرداد در شهر کتاب تجریش مصطفی ملکیان و بهروز گرانپایه به معرفی و بررسی کتاب پرداختند. در ابتدا مترجم کتاب توضیح مختصر از علت و دغدغه ترجمه کتاب و سپس مصطفی ملکیان به بررسی ارکان اصلی کتاب از دیدگاه خود پرداخت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یکی از مطالبات معلمان طرح رتبه‌بندی بود که برای اجرای آن 8000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما دولت سیزدهم طرح را با 40 هزار میلیارد تومان در کمترین زمان ممکن اجرایی کرد و خوشبختانه هم‌اکنون26 درصد حقوق معلمان از همان قانون رتبه‌بندی است.

خبرگزاری مهر

وزیر دفاع گفت: مهم‌ترین اصل در دکترین دفاعی ایران دفاع بازدارنده است که بر اساس آن، به تمامی اصول انسانی و اخلاقی مورد احترام جهانی پایبند بوده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: برخی بر این باورند که میزان درآمد حاصل از حقوق دولتی معادن می تواند در سال تا حدود 100 یا 200 هزار میلیارد تومان نیز باشد.

وب‌گاه عصر ایران

فرمانده انتظامی طبس با بیان اینکه فلسفه وجودی پلیس، خدمت رسانی صادقانه به مردم است تصریح کرد: شهروندان قبل از تردد در مناطق کویری باید به تجهیزات ایمنی مجهز باشند و در صورت نا آشنایی با کویر بدون راه بلد وارد این مناطق نشوند.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: برخی بر این باورند که میزان درآمد حاصل از حقوق دولتی معادن می تواند در سال تا حدود 100 یا 200 هزار میلیارد تومان نیز باشد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر دفاع گفت: در اکتبر سال جاری میلادی محدودیت‌های تسلیحاتی موشکی ناشی از قطعنامه 2231 ذیل توافقنامه برجام نیز خاتمه می‌یابد و ایران بدون هیچ گونه محدودیت بین المللی می‌تواند با کشورهای مستقل و همسو همکاری و تعامل داشته باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر دفاع با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در دکترین دفاعی کشورمان، اصل دفاع بازدارنده است، گفت: اقدام نظامی را تنها در مقابل تجاوز، اشغالگری و توسعه طلبی مجاز می‌دانیم.