سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

نخستین جلسه "یک سه شنبه کوتاه" با رویکرد نمایش و بررسی سه فیلم کوتاه «نقش‌ه» به کارگردانی فراز انصاری، «گس» ساخته پیام کرک زن و «بیت حشرات» به کارگردانی امیر صادقی در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

وب‌گاه فرارو

جوان نوشت: برنامه بعدی حجاب استایل‌ها، اما برداشتن چادر از سر بانوان چادری و اقشار محجبه و جایگزینی آن با حجاب‌های دیگری همچون عباست و برای این کار برنامه‌ای بلندمدت دارند تا جایی که برخی از این کمپانی‌ها حتی برای اربعین برنامه دارند و به جای چادر، عبا‌های تولید خودشان را تبلیغ می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: رئیس گروه فلسفه و علوم بنیادی دانشگاه شیراز گفت: در حال حاضر رویکرد غالب، شناخت و فهمیدن را مربوط به سطح نورونی و تعامل نورونها در مغز میداند ولی جریانهای علمی بسیار معتبر و قدرتمندی وجود دارد که شناخت و فهمیدن را مربوط به سطوح بنیادی تری مانند سطوح کوانتومی در مغز میدانند که در همین رابطه نظریه ابن‌سینا - بوهم توسط ایشان و همکارانش در سال 2019 به جامعه علمی جهان عرضه شده...

وب‌گاه عصر ایران

رنامه بعدی حجاب استایل‌ها، اما برداشتن چادر از سر بانوان چادری و اقشار محجبه و جایگزینی آن با حجاب‌های دیگری همچون عباست و برای این کار برنامه‌ای بلندمدت دارند تا جایی که برخی از این کمپانی‌ها حتی برای اربعین برنامه دارند و به جای چادر، عباهای تولید خودشان را تبلیغ می‌کنند

وب‌گاه فرارو

مهم‌ترین و حساس‌ترین بازی هفته قرار است در اصفهان برگزار شود؛ جایی که دو تیم صدرنشین جدول، یعنی سپاهان و استقلال، از ساعت 20 رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جوان نوشت: انگار برنامه تغییر سبک زندگی زن ایرانی فقط برداشتن روسری از سر شل‌حجاب‌ها نیست، این بار قرار است چادر محجبه‌ها به عبا تبدیل شود!

وب‌گاه ورزش سه

محمود فکری سرمربی هوادار در مورد فلسفه جوانگری در تیم‌شان صحبت کرد؛ او این باشگاه را به بانک ملی و راه‌آهن در گذشته تشبیه می‌کند.

وب‌گاه ورزش سه

سه شکست در سه مسابقه اصلا کارنامه خوبی برای پاکو خمس به شمار نمی‌رود، اما این مربی اسپانیایی نشان داده از اصولش عقب نخواهد کشید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نگاهداری گفت: برخی بر این باورند که میزان درآمد حاصل از حقوق دولتی معادن می‌تواند در سال تا حدود 100 یا 200 هزار میلیارد تومان نیز باشد.

خبرگزاری مهر

همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری، طرح ویژه حمایت از جذب رتبه‌های برتر کنکور و برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی دررشته‌های هدف اولویت‌دار کشور (از دوره کارشناسی تا دکتری) تشریح شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ «مضمون» و «فرم» دو عنصر مهمِ سازنده یک «فیلم» هستند؛ لذا اگر چالش‌های دراماتیک روایت و تکنیک‌های خلق تصویر را از یک فیلم بگیریم، آنگاه فقط با یک «متن» طرف هستیم که درصدد است بدون تکلف، جهان را برای ما روایت کند. از این منظر می‌توان گفت تفاوتی میان فیلم و «فلسفه» وجود ندارد. تلقیِ «سینما به‌مثابه فلسفه» ناظر به شکست هژمونی فرم و تکنیک و هویت بخشیدن...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مجموعه‌ای از کتاب‌های قرن شانزدهمی رنسانس در ماه اکتبر در حراجی «ساتبیز» به فروش گذاشته می‌شوند.