سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه عصر ایران

از چهره‌های برجسته عصر روشن‌گری می‌توان به ولتر، روسو، کانت، مونتسکیو، لاک، هیوم و دیدرو اشاره کرد. همان طور که دانشمندی چون نیوتن پشتوانه علمی عصر روشن‌گری بود، فیلسوف برجسته‌ای چون دکارت نیز پشتوانه فلسفی روشن‌گری محسوب می‌شود.

وب‌گاه 55 آنلاین

برای اطلاع از فال حافظ ماه خود با ما همراه باشید.

وب‌گاه 55 آنلاین

برای شاد بودن و یک زندگی خوب نکاتی هست که باید در نظر گرفت در ادامه برای اطلاع از نکات یک زندگی خوب با ما همراه باشید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نگاهداری گفت: شرف ملی ایران آینده در جانمایی قدرت آن در نظام بین الملل جدید است که آینده یک قرن کشورمان را رقم می‌زند.

خبرگزاری تسنیم

چاپ سوم کتاب «عطیه الهی (شیوه تربیت فرزند در قرآن و حدیث از دوران جنینی تا هفت سالگی)» اثر فاطمه سادات آقامیری روانه بازار نشر شد.

وب‌گاه عصر ایران

این تصور که اصلاح طلبان تنها دنبال توسعه سیاسی بودند نه توسعه اقتصادی خطاست. زیرا دنبال توسعه متوازن سیاسی بودند. با سطح پایین اقتصاد، نمی‌توان توسعه سیاسی چشم‌گیر پیدا کرد

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مشاور وزیر ارشاد با اشاره به پیوند فرهنگی حکیم سهروردی با ابن سینا گفت: منطقه ویژه فرهنگی در حاشیه بزرگراهی با عنوان بزرگراه حکمت که سهرورد را به همدان متصل می‌کند ایجاد می‌شود و از رهگذر این اقدام، دو نحله اشراقی و مشائی به یکدیگر پیوند خواهد خورد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فریدون صدیقی پیشکسوت روزنامه نگاری در گفت وگو با اعتماد به بررسی وضعیت روزنامه‌نگارب در ایران پرداخت.

خبرگزاری مهر

شماره 159 ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با پرونده‌ای درباره سناریوهای پیش روی توئیتر سابق و «X» جدید تحت مالکیت ایلان ماسک منتشر شد و روی دکه نشریات آمد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه فرارو

بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک‌سال اخیر تعلیق و اخراج اساتید از دانشگاه‌ها ادامه دارد و فرآیند استخدام برخی از اساتید رشته‌های علوم انسانی با مشکل مواجه شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: سیدمقداد نبوی‌رضوی، پژوهشگر تاریخ معاصر می گوید: برخلاف آن چیزی که مرسوم است و اخیرا هم در شبکه‌های مجازی منتشر شد که در دادگاه دادنامه‌ای طراحی شده و جرم‌های مختلف شیخ فضل‌الله به ایشان گفته شده و وی پاسخ داده، بنا به روایتی دیگر که مدیر نظام نوابی برای یکی از نوادگان شیخ فضل‌الله نوری گفته و او افسر قزاقی بوده که در دادگاه حضور داشت، هیچ دادنامه‌ای مطرح نشده بود و این ساختگی...

وب‌گاه خبر آنلاین

شماره 159 ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با پرونده‌ای درباره سناریوهای پیش روی توییتر سابق و «X» جدید تحت مالکیت ایلان ماسک منتشر شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

«منافع ملی»، «مصلحت عمومی» و «خیرعمومی» از اصطلاحات پربسامد در ادبیات سیاسی مدرن است چنانکه دولتمردان هر کشوری با ملزم کردن خود به تأمین این مصالح و منافع می‌کوشند رضایت عمومی را جلب کنند.