سه‌شنبه 3 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه عرشه آنلاین

سیدعطالله مهاجرانی از ادب امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر نوشت.

وب‌گاه فرارو

یکی از وکلای دادگستری گفت: در فضای مجازی عنوان شد برای یکی از متهمان، یک سال توقیف خودرو در نظر گرفته شده بود، اما مگر آن فرد خودرو را روی سرش می‌گذاشته که حالا به‌خاطرکشف حجاب، خودرو باید توقیف شود؟؛ مسئله این است که این قانون هم مانند همان تجربه‌ای که در ارتباط با داشتن ویدئو و ماهواره داشتیم، متروکه می‌شود. درحال‌حاضر در قانون برای داشتن سیستم دریافت تجهیزات ماهواره‌ای، مجازات در...

وب‌گاه 55 آنلاین

مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی بهش داشته باش!! اگر با این مثل موافق هستید می توانید فال روزانه امروز (طالع بینی روزانه) خودتان را بر اساس ماه تولد هر روز در این پست مشاهده کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

اخراج استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران واکنش برانگیز شد، اخراجی که رد آن را می‌شود از ماه‌های گذشته در سایر دانشگاه‌ها هم دید، یک استاد دانشگاه در واکنش به وضعیت ایجاد شده نوشت: «گزینش استاد همسو، ساکت و محافظه‌کار هم انبوه دانشجوی مطلوب شما را تربیت نمی‌کند، ضرورت تغییر را درک کنید و منطق نهادها را دریابید.»

وب‌گاه عصر ایران

اساس فلسفه تربیتی ماریا مونته سوری این است که رشد و تفکر کودکان در مقایسه با افراد بزرگسال بسیار متفاوت است و هرگزکودکان «بزرگسالانی در بدن های کوچک» نیستند. او در سال 1907 میلادی، اولین اثر مهم خویش را یعنی «روش آموزش و پرورش علمی و خانه‌ی کودکان» منتشر نمود.

وب‌گاه عصر ایران

سال 133 قبل از میلاد است. در روم هستیم. تیبریوس گراکوس، تریبون مردم، همراه با سیصد نفر از حامیانش در خیابان کشته می‌شود. او با حمایت از قوانین ضدنخبه‌سالاری بسیاری از اعضای سنا را خشمگین کرده بود، قوانینی همچون توزیع مجدد زمین، کاهش مدت خدمت سربازی و دسترسی وسیع‌تر به امکاناتی که شهروندیِ روم در اختیار مردم می‌گذاشت. واقعه‌ای که در تاریخ روم باستان بسیار مشهور است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امام جمعه اردبیل در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: تنازل آمریکا در برابر ایران با وجود مخالفت اسرائیل و کنگره قطعاً و قطعاً به خاطر بالا رفتن اقتدار ایران است آن‌ها جز در برابر اقتدار تنازل نمی‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ما هنوز که هنوز است فلسفه وجودی مجلس را بعنوان یک جایگاه قوه قوی هدایتی و نظارتی و تدوین قوانین نتوانسته ایم خوب ترسیم بکنیم وبه طبع در قالبش چارچوب نماینده ها و شاخص هایی که باید وارد بشود، نتوانسته ایم ترسیم کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت:«حجاب‌استایل‌ها چندسالی است که با سواستفاده از حجاب تبدیل شده‌اند به فعالان و اثرگذاران فضای مجازی. فعالینی که در نگاه اول قرار است مروج حجاب و پوشش‌های اسلامی باشند. سبک زندگی اسلامی را تبلیغ کنند و جامعه مذهبی را هدف قرار داده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عبدالصمد خرمشاهی معتقد است این مجازات‌هایی که برای هنرمندان در نظر گرفته شده است منصفانه نیست صرف نظر از این که قانونی باشد یا خیر منصفانه نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

امریکا بزرگ‌ترین قدرت دنیاست و با یک فرمانش تمام بانک‌ها با ما همکاری نمی‌کنند. آیا با قطع رابطه، با ادامه تحریمها و عدم توافق بر روی برجام به آمریکا ضربه زده‌ایم یا به ملت خودمان؟ زمانی می‌توانیم به امریکا ضربه بزنیم که قدرت اقتصادی پیدا کنیم

خبرگزاری تسنیم

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع گفت: بهره‌گیری از مدیریت جهادی و درس‌گیری از فلسفه عاشورا، از مرزهای طراحی تجهیزات دفاعی عبور کرده‌ایم و شعار "ما می‌توانیم" را تحقق بخشیدیم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر: تفکیک و تقسیم‌بندی عناصر قوام‌بخش جامعه اسلامی به بخش مادی و معنوی، از اشتباهات تاریخی و فرهنگی جامعه ما است. انقلاب اسلامی میان این ابعاد همبستگی و اتحاد ایجاد کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس بلوغ منطق در بازی این تیم مقابل تراکتور را دلیل برد آنها دانست و گفت: پرسپولیس خیلی خوب توانست هوش هیجانی را در اوج کنترل کند و موفق باشد.