چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری داانشجو، پانزدهمین عصرانه از سلسله عصرانه‌های علوم انسانی با حضور و سخنرانی شماری از اساتید و پژوهشگران به بازتاب اندیشه و فلسفه تامس نیگل اختصاص یافته است. این نشست روز دوشنبه 5 تیرماه از ساعت 18 تا 21 با سخنرانی پروفسور تامس نیگل و پروفسور لگنهاوزن در محل تالار فارابی پژوهشگاه برگزار خواهد شد. همچنین جمعی از صاحبنظران ازجمله، جواد حیدری؛ پرویز امینی...

خبرگزاری مهر

فرمانده کل سپاه گفت: غربی‌ها اشغال سرزمین، ویران کردن ثروت‌های مادی و معنوی و آواره کردن مردم کشورها را زمینه‌ای برای بسط دموکراسی و آزادسازی ملت‌ها تلقی می‌کنند.

خبرگزاری مهر

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از اجرای طرح پایگاه‌های اوقات فراغت با عنوان «هفت‌سنگ» (هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط، گردشگری) در تابستان خبرداد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در مراسم افتتاحیه پنجاه و دومین گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری واحد‌های سازمانی این نهاد به میزبانی واحد اردبیل بابیان اینکه امروز (31 خردادماه) سالروز شهادت شخصیت برجسته‌ی علمی و انقلابی کشور، استاد بسیجی شهید مصطفی چمران است گفت: به پاسِ فداکاری‌های صادقانه و مجاهدت‌های ارزنده و بی‌بدیلِ آن دانشمند شهید در...

خبرگزاری مهر

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای تجلیل از مقام علمی عبدالله انوار؛ یادنامه وی را در قالب کتاب و با عنوان «آسمان معرفت» به قلمِ چهره‌های فرهیخته و فرهنگی کشور منتشر می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

فرمانده کل سپاه گفت: شهید چمران تندیسی زنده از فضایل اخلاقی، عرفان، علم معرفت هنر جهاد در راه خدا و یک اسوه بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین سمینار بین‌المللی‌سازی دانشکده علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم (عج) و حوزه سپاه که صبح امروز (چهارشنبه) در این دانشکده برگزار شد، گفت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در این لحظات نورانی و آغازین روز‌های ماه ذی الحجه و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران در این برنامه حصور پیدا کردم. وی ادامه...

خبرگزاری مهر

کتاب «مغاک جنون» نوشته جرج اَتوود با ترجمه پیوند جلالی و آرش مهرکش توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه عصر ایران

آلن بدیو در کتاب «ترامپ» می‌گوید تضاد اصلی و پنهان در جامعه آمریکا تضاد بین فاشیسم و کمونیسم است. بنابراین تضاد بین راست لیبرال (حزب جمهوری خواه) و چپ لیبرال (حزب دموکرات)، تضادی سطحی است که نهایتا کنار می‌رود و تضاد اصلی، خودش را می‌نمایاند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک استاد حوزه و دانشگاه درمورد فلسفه احرام توضیحاتی داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

«مبلغ» نوشت: انتخاب درست زبان بیگانه برای آموزش فلسفه، اهمیت به تاریخ فلسفه و اصطلاح شناسی، عدم تقید بی‌مبنا به اندوهگین بودن، رسیدگی به زندگی واقعی و توجه به گنجینه های زندگی عادی مانند پیرمردهای حکمت‌دان، از مهمترین نکاتی است که حمید اسکندری در سخنرانی خود به رهجویان فلسفه گوشرد کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مراسم رونمایی از آلبوم ردیف موسیقی ایران اثر استاد محسن نفر برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

«مبلغ» نوشت: روز به روز مساله وطن‌پرستی و فرهنگ‌پرستی به معنای بسیار بد و خطرناکش زیاد می‌شود. راه حل این است که مردم متوجه شوند آشتی بین انسان‌ها، از راه آشتی با خدا ممکن است. اگر آن را برقرار نکنیم، هیچ گاه نمی‌توانیم با هم آشتی کنیم. کار ما این است که آگاه کنیم این جهت‌گیری‌ها اساساً مستلزم تمدن جدید و مساوی با دولت‌سازی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد زهرائی مسئول جهاد سازندگی کشور صبح امروز در دوره عالی شهید سلیمانی، ویژه توانمندسازی مسئولان قرارگاه‌های جهادی کشور که در مجموعه فرهنگی ولیعصر (عج) بسیج اقشار در تهران برگزار شد، تصریح کرد: اتاق‌های فکری لیبرالی به دنبال فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت هستند، لذا باید با خدمت رسانی خالصانه، جلوی فعالیت‌های آن‌ها را گرفت. وی همچنین گفت: بر...

وب‌گاه خبر آنلاین

دیده بان ایران نوشت: تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره لایحه عفاف و حجاب نوشت و دغدغه های دلسوزان انقلاب و اساتید حوزه علمیه در قبال این لایحه را مطرح کرد.