چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه عصر ایران

مهندس بازرگان دنبال تغییر فیزیک نبود. او فقط می‌خواست بگوید علم فی‌الواقع اسلامی است. وقتی علم وارد جهان اسلام شد، سید جمال‌الدین اسدآبادی نظرش این بود که علم اروپایی‌ها ادامه علم خود ما مسلمانان است. بازرگان هم نگاهش به نسبت اسلام و علم جدید، مثل نگاه سید جمال بود.

خبرگزاری تسنیم

در شرایطی که هفته گذشته اکران تابستانی فیلم‌های جدید آغاز شده، صدرنشینی «فسیل» و سهم 45.95 درصدی آن از کل فروش اول هفته تا دیروز در مقابل سهم 24.17 درصدی «شهر هرت» بیانگر واقعیتی قابل تامل است که نباید به آن بی‌تفاوت بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران عصر چهارشنبه 24 خرداد ماه در نشست هم اندیشی حکمرانی در ورزش که در محل دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران برگزار شد و به گفتگو میان اساتید رشته‌های مدیریت، کارآفرینی و علوم ورزشی با کارگزاران حال و گذشته ورزش کشور درباره تدوین برنامه‌های رشته حکمرانی ورزش اختصاص داشت، مباحث خود را با این پرسش کلیدی آغاز...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن مسلمی نائینی رییس جهاد دانشگاهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه آبادیران طی سخنانی در جمع خبرنگاران، خدمت به مردم به ویژه مناطق محروم را فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: بسیاری از فعالیت‌های فناورانه‌ای که در این نهاد اجرایی می‌شود، در راستای محرومیت‌زدایی است. وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های روستایی و کشاورزی،...

وب‌گاه خبر آنلاین

روی تلکس [خبری ایرنا] اختصاصی آمده که بعضی نمایندگان مجلس گفته‌اند، از طرف مقامات بالاتر در مجلس، به نمایندگان اخطار شده که اقدام به تغییر قانون مطبوعات نکنند. اگر درست باشد، لابد رهبری گفته‌اند. قرار بود، فردا طرح دو فوریتی با امضای 100 نماینده مطرح شود.

خبرگزاری تسنیم

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان گفت، به توانایی بازیکنانش اعتقاد دارد و برای پیروزی و رسیدن به موفقیت از فلسفه مشخصی بهره می‌برند.

خبرگزاری مهر

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در نشست خبری پیش از آغاز مسابقات گروه دوم جام ملت‌های آسیا به نکاتی اشاره کرد.

خبرگزاری تسنیم

ستاد مدینه منوره از ورود 41061 زائر ایرانی به مدینه و خروج 32087 زائر ایرانی به مقصد مکه از شهر پیامبر (ص) تا روز چهارشنبه خبرداد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار محمدرضا نقدی ظهر امروز چهارشنبه در همایش جهاد تبیین بسیج اقشار خوزستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری تکلیف فرموده اند که مثل همیشه سپاهیان و بسیجیان باید پیشقدم در عرصه جهاد تبیین باشند. همچنین ایشان فرموده اند که جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است که نشان از حیاتی بودن این جهاد دارد. وی افزود: مقام معظم رهبری در مقدمه بیانیه گام دوم انقلاب...

خبرگزاری مهر

اهواز - معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: هیچ ملتی در هیچ دوره ای از زمان با چنین هجوم رسانه ای که امروز ایران با آن روبرو است مواجه نبوده است.

خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام موسوی مطلق با اشاره به اینکه یکی از آثار حج،‌بیرون رفتن شرک از وجود آدمی است، گفت: از همین جهت است که برائت از مشرکین یکی از اعمال مهم در ایام حج است زیرا انسان موحد از هیچ قدرتی نمی‌ترسد.

وب‌گاه فرارو

پروفسور حوزه رهبری عمومی معتقد است که رفاه یک مقصد نیست بلکه پروژه ای می باشد که بر چهار پایه استوار است: ایمان، خانواده، دوستان و کار.

وب‌گاه ورزش سه

رضا رجبی، کارشناس فوتبال ایران معتقد است حضور بازیکنان اصلی تیم ملی در دیدار برابر افغانستان اتفاق مثبتی بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«اشکها و لبخندها» دستاورد «هوش مصنوعی» برای بشریت است. همزمان با اینکه انسان به واسطه تسهیل زندگی به کمک هوش مصنوعی شادمان می‌شود، نگرانی از جایگزینی هوش مصنوعی به جای او در آینده‌ای نه چندان دور، خواب را از چشمانش می‌رباید و به بزرگترین کابوس زندگی او تبدیل می‌شود.