چهارشنبه 4 مهر 1403

فلسفه

فلسفه

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فیلم Ex Machina در سال 2015 انسان را آنقدر مسحور کرد که کمتر فردی گمان می‌کرد که روزی این «خیال زیبا» بتواند به «واقعیت ملموس» تبدیل شود. گسترش هوش مصنوعی همچون زلزله‌ای زندگی انسان را زیر و رو کرد و «دنیای جدیدی» را بر روی ویرانه «دنیای قدیم» بنا کرد.

وب‌گاه فرارو

مشخص نیست یحیی که پیش از این هم نشان داده بود مرد روز‌های سخت است، چرا وارد این بازی شده و حرف از رفتن زده است. درست است که او سال دشواری را سپری کرد و بخشی از تمرکزش را پای حوادث و اتفاقات اجتماعی سال پیش از دست داد، ولی تصمیم به جدایی بعد از کسب سه‌گانه تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

راز خطرناک ماموریت «آپولو 11» برای تماس با آدم فضایی‌ها و موجودات بیگانه و کشف حیات در سیارات دیگر که از دید همه پنهان شد، افشا شد.

وب‌گاه ورزش سه

لولا، رئیس جمهور برزیل، از عملکرد ضعیف تیم ملی فوتبال این کشور و بلاتکلیفی طولانی نیمکت این تیم به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری مهر

کتاب «دیرش روایی» نوشته بهمن نامورمطلق توسط انتشارات سخن منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری تسنیم

در ششمین نشست "فراروایت"، دومین گفت‌وگوی مهدی متولیان با حسین امیری، پژوهشگر هنر و کارگردان تئاتر، درباره درونمایه عرفانی در مجموعه آثار روایت فتح انجام شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس پژوهشگاه مطالعات اجتماعی و تمدنی گفت: استاد مجتهدی یک متفکر حقیقت‌گراست و در مسیر رسیدن به حقیقت، انصاف را سرلوحه کار خود قرار داده است.

خبرگزاری تسنیم

آگاهی و هستی در برنامه «شب‌های فرهنگ» و «مستند فرهنگ» روایتی از زندگی پهلوانی، قهرمانی و خانوادگی تختی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از ویژگی‌های استاد «کریم مجتهدی» را پژوهش و کاوش فلسفی همیشگی دانست و گفت: از نظر این فیلسوف پویش فلسفی توقف‌بردار نیست و وی همیشه این چنین زندگی کرده است.

خبرگزاری تسنیم

فلسفه برای ایشان طریقی برای امرار معاش نبود؛ گرچه برای آن کسانی که از فلسفه چنین نیتی داشتند، خیلی عایدشان نشد.

وب‌گاه ورزش سه

قائم مقام باشگاه پیکان اعلام کرد گزینه‌ای جز مجتبی حسینی ندارند و منتظر هستند تا این مربی تصمیم خود را برای ادامه همکاری بگیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا با وجود عبور از برجام و احیای برنامه جامع اقدام مشترک، آنچه که به پلن B معروف بود که در قالب فشار حداکثری و حتی گزینه‌های سخت‌افزاری مورد توصیه قرار می‌داد، به نظر می‌آید که مورد ملاحظه خود قرار نداده یا حداقل می‌توانیم بگوییم الان پلن B آمریکا روی میز نیست.

خبرگزاری مهر

رمان «کلاس نابغه‌ها» نوشته سویگو کینوگاسا با ترجمه سیما خواجوی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری مهر

مشهد یکی از مراجع عظام تقلید گفت: باید تلاش کرد که جلوه های حوزه علمیه و روحانیت در حرم مطهر رضوی و اطراف آن نمود بیشتر بیابد و مرکزیت دروس حوزوی همچون گذشته به حرم امام رضا (ع) بازگردد.

وب‌گاه فرارو

چه اتفاقاتی دریک سال اخیر باعث شده تا تردید‌ها در مورد حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال اوج بگیرد