یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بنابر ادعای هاآرتص، دلیل اصلی توقف روند قانون‌گذاری طرح اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی، گزارش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره خطر انحلال ارتش بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امید رضایی‌فر در نشست خبری برگزاری هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که امروز (چهارشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد؛ با اشاره به نقش معاونت نوآوری و فناوری در زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی کشور، اظهار داشت: مجموعه معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فضایی را برای مدیریت پارک‌های علم و فناوری، سیاستگذاری و هماهنگی...

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل صاایران گفت: ما finger print تجهیزات الکترونیکی دشمن را در اختیار داریم، مثلا اگر رادار یک جنگنده F-35 شروع به فعالیت می‌کند، امواجی از خود منتشر می‌کند که با رادار جنگنده F-35 دیگر متفاوت است و ما امروز قادر به تشخیص این موضوع هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ایستگاه فضایی چین که هم اکنون خدمه ماموریت شنژو 15 در آن ساکن هستند، می‌تواند 100 درصد اکسیژن خود را از طریق سیستم بازسازی داخلی خود تولید کند.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس نتایج کنفرانس فناوری فضایی در هاربین چین، ایستگاه فضایی چین که هم اکنون خدمه ماموریت شنژو 15 در آن ساکن هستند و در مدار است، می‌تواند 100 درصد اکسیژن خود را از طریق سیستم بازسازی داخلی خود تولید کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: مهندسان چینی در حال کار روی یک سامانه چتر نجات برای بازیابی تقویت‌کننده‌ها و محفظه حمل محموله های موشک در حین پرتاب هستند تا بازیابی قطعات موشک قابل استفاده مجدد دقیق تر و قابل کنترل‌تر انجام شود. با راه اندازی چنین سامانه ای، می توان سالانه بیش از یک میلیارد یوان (حدود 145 میلیون دلار) در هزینه های پرتاب صرفه جویی کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری دانشجو، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواخر سال گذشته در حاشیه مراسم روز ملی فناوری فضایی اعلام کرد ماهواره «ظفر» در سه ماه نخست 1402 پرتاب می‌شود. اواخر بهمن 1398 ماهواره ظفر 1 با ماهواره‌بر سیمرغ پرتاب شد، اما سرعت تزریق آن به حد ممکن نرسید و نتوانست در مدار باقی بماند. پس از این اتفاق، وزارت ارتباطات از ساخت ماهواره ظفر خبر داد....

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در حال حاضر چین مشغول توسعه برنامه خود برای ارسال 13 هزار ماهواره اینترنتی به مدار زمین است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون سازمان فضایی گفت: با بررسی برنامه قبلی فضایی کشور، عوارض کلی و اجرایی را احصا و چشم‌اندازی برای سرآمدی کشور در توسعه فناوری فضایی بومی در منطقه و افزایش بهره‌مندی شهروندان، کسب‌وکارها و دولت از خدمات و فناوری‌های فضاپایه به عنوان جزو جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های روزمزه ترسیم شده است.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره ناهید 1 با ماهواره‌بر قائم 100 در آینده نزدیک به فضا پرتاب می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که تجاری سازی و تبدیل شدن به صادر کننده خدمات فضایی می تواند رشد و پیشرفت در صنعت فضایی کشور را تسریع کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دیجیاتو نوشت: «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات با اعلام خبر تصویب سند 10 ساله صنعت فضایی در آخرین جلسه شواری عالی فضایی، گفت هدف‌گذاری ما در حوزه صنعت فضایی تبدیل شدن به یکی از کشورهای صادرکننده خدمات صنعت...

وب‌گاه عرشه آنلاین

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، با اعلام خبر تصویب سند 10ساله صنعت فضایی در آخرین جلسه شورای عالی فضایی، گفت هدف‌گذاری ما در حوزه صنعت فضایی تبدیل‌شدن به یکی از کشورهای صادرکننده خدمات صنعت فضایی است.