یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

وب‌گاه مشرق نیوز

لاستیک‌های بدون باد ناسا که برای مریخ‌نوردها استفاده می‌شوند، اکنون به تایرهایی روی دوچرخه تبدیل شده‌اند تا مشکل پنچری را برای همیشه رفع کند.

وب‌گاه گسترش

محمود زارعی - پژوهشگر اقتصاد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پکن به دنبال اکتشاف فضا برای یافتن سیارات قابل سکونت خارج از منظومه شمسی تا سال 2030 و ساخت اولیه ایستگاه بین‌المللی تحقیقات قمری تا سال 2028 است.

خبرگزاری دانا

سری ماهواره‌های ناهید (1 و 2) که به سفارش سازمان فضایی ایران برای ماموریت‌های مخابراتی در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده، قرار است تا پایان سال پرتاب شوند؛ محققان فضایی کشور با طراحی و ساخت این دو ماهواره به اهداف «اجرای برنامه راهبردی در دستیابی به ماهواره مخابراتی زمین - آهنگ»، «دستیابی به بخشی از فناوری‌های موردنیاز در ماهواره‌های مخابراتی زمین - آهنگ» و «انجام مخابرات ماهواره‌ای...

وب‌گاه الف

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی با اذعان به توان موشکی و فناوری فضایی ایران نوشت که با توجه به این توانمندی‌ها جمهوری اسلامی ایران قادر به تولید موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت: استفاده از سوخت جامد به طور قابل توجهی توانایی ایران را برای آماده‌سازی موشک‌هایی برای پرتاب در لحظه فرمان پرتاب افزایش می‌دهد.

خبرگزاری دانا

مقام‌های رژیم صهیونیستی با اعتراف به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری فضایی تصریح کردند که جمهوری اسلامی ایران قادر است از فناوری‌ای که برای موشک‌های خود در برنامه فضایی مورد استفاده قرار می‌دهد، برای ساخت موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای، استفاده کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، مقام‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) با اعتراف به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری فضایی تصریح کردند که جمهوری اسلامی ایران قادر است از فناوری‌ای که برای موشک‌های خود در برنامه فضایی مورد استفاده قرار می‌دهد، برای ساخت موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای استفاده کند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گزارش کرد مقام‌های...

وب‌گاه گسترش

امروزه یکی از نشانه‌های قدرتمند در جهان، توسعه و پیشرفت کشورها در فناوری‌های فضایی است، در واقع اگر هر کشوری گامی در راستای تسخیر فضا بردارد، به‌عبارتی می‌تواند، ادعا کند از قدرت‌های جهان به‌شمار می‌رود. در اصل همه‌چیز تحت

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که تا پایان امسال حداقل دو ماهواره به فضا پرتاپ خواهند شد و ماهواره‌های دیگری هم در صف پرتاپ هستند.

وب‌گاه گسترش

یاسر عاشورزاده فعال دانش‌بنیان در عرصه فناوری‌های فضایی

وب‌گاه گسترش

کارشناسان معتقدند اصلی‌ترین خدمت عصر چهارم فضا جاری شدن فناوری‌های فضایی در جریان زندگی روزمره است.