یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در بدو ورود به محل برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی از نمایشگاه آخرین دستاورد‌های صنعت فضایی کشور بازدید کرد و با توضیحات دست‌اندرکاران از جزئیات آخرین توانمندی‌های فضایی کشور مطلع شد. در این نمایشگاه آخرین فعالیت‌های حوزه فضایی و ماهواره ظفر 2، نمونه پروازی ماهواره ناهید 2 و نمونه پروازی بلوک...

خبرگزاری میزان

رئیس جمهور در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی فناوری فضایی کشور، از نمایشگاه توانمندی‌ها و آخرین دستاورد‌های فضایی کشور بازدید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در مراسم گرامی‌داشت روز فناوری فضایی اظهار کرد: دشمنان تلاش کرده‌اند با تحریم، ایران را در انزوا قرار داده و متوقف کنند اما 11 پرتاب فضایی در دولت سیزدهم، تحریم‌ها و طرح انزوای جمهوری اسلامی ایران را با شکست مواجه کرد. وی افزود: تلاش‌ها و دستاوردهای ماندگار عزیزان‌مان در حوزه هوافضا، علی‌رغم...

خبرگزاری میزان

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه همه صنعت فضایی کشور متولد انقلاب و عمدتا بعد از دفاع مقدس است، گفت: از اوایل دهه هشتاد این حوزه با جدیت دنبال شد و ما توانستیم به 10 کشور صاحب فناوری فضایی که دارای زنجیره کامل فضایی هستند بپیوندیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هوش مصنوعی در سال 2023 به یکی از زمینه‌های اصلی دانش بدل شد و رشد انفجاری چت‌جی‌پی‌تی نگاه‌ها را به خود جلب کرد. اما آیا هوش مصنوعی به رشد تصاعدی خود ادامه خواهد داد؟

وب‌گاه گسترش

ماسک سرمایه‌گذاری زیادی در بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) انجام داده است، به‌طوری که شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا دارای مقادیر قابل‌توجهی بیت‌کوین هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

منابع خبری کره شمالی اعلام کردند که این کشور قصد دارد در سال جدید میلادی سه ماهواره شناسایی نظامی دیگر به فضا پرتاب کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

منابع خبری کره شمالی اعلام کردند که این کشور قصد دارد در سال جدید میلادی سه ماهواره شناسایی نظامی دیگر به فضا پرتاب کند.

خبرگزاری تسنیم

ماهواره ناهید 2 نخستین گام کشورمان از برنامه راهبردی دستیابی به ماهواره مخابراتی زمین آهنگ است؛ ماهواره ناهید 2 با جرم 120 کیلوگرم توسط پرتابگر سیمرغ در مدار 500 کیلومتری با شیب 56 درجه تزریق خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بررسی دو تیم تحقیقاتی مستقل نشان می‌دهد سوخت پرگوگرد بار آلودگی شهرها را افزایش داده است «به عنوان امین مردم اعلام می‌کنم که مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلانشهر‌ها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود.» این آخرین اظهارنظر رییس سازمان محیط‌زیست درباره استفاده از مازوت در پالایشگاه‌هاست، گفته‌ای که فقط به پالایشگاه‌ها اشاره دارد و نشانه‌ای از استفاده از سوخت‌های...

وب‌گاه فرارو

مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران اواسط آذر ماه امسال اعلام کرد که طبق گزارش کمیسیون اصل 90، وزارت نفت استاندارد‌های لازم را در استفاده از سوخت مازوت به کار نگرفته و بنزین، نفت سفید و گازوییل‌های مصرفی استاندارد کافی را ندارند.

خبرگزاری دانشجو

عباس خاراباف، کارشناس هوافضا و روزنامه‌نگار دانش و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به پرتاب موفق جدیدترین کپسول زیستی ایران با پرتابگر سلمان گفت: بعد از حدود 10 سال توقف فعالیت‌های زیستی فضایی و پروژه پرتاب فضانورد ایرانی، پرتاب کپسول زیستی برای علاقمندان و دست‌اندرکاران این حوزه می‌تواند اتفاق خوشایندی باشد. این روزنامه‌نگار علم و فناوری با اشاره به پیشینه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تصاویر هوایی که شرکت فضایی ماکسار از حملات هوایی صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که بیشتر اهداف جنگنده‌های اسرائیل مناطق مسکونی بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «محمد الملا» و «نورا المطروشی» فضانوردان اماراتی، سال آینده پس از فارغ‌التحصیلی برای ماموریت‌های فضایی آماده می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - فناوری های نوین صحنه میادین نبردهای نوین را تغییر داده‌اند؛ امروزه بسیاری از پیشرفت‌های فناورانه جهان که در دهه‌های گذشته به دست آمده از جمله پهپادها، جنگ‌افزارهای مبتنی بر نرم‌افزار و هوش مصنوعی، فناوری فضایی و همچنین جنگ سایبری در نبردها نقش اساسی پیدا کرده است.

خبرگزاری دانشجو

نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان در خصوص ادعا‌های سه کشور اروپایی علیه برنامه فضایی ایران نوشت: برنامه‌های موشکی و فضایی این کشور خارج از حوزه یا صلاحیت قطعنامه 2231 شورای امنیت و ضمایم آن است.