یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری تسنیم

امروز سالروز پرتاب ماهواره خیام به فضا است، ماهواره‌ای که با موفقیت در مدار 500 کیلومتری زمین قرار گرفته است. در این گزارش مروری بر مهم‌ترین دستاوردها و خدمات یکساله ماهواره خیام خواهیم داشت.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین دلیریان مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره بخش فضایی، گفت: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در جلسه اخیر خود مصوب کرده است که تا پایان این برنامه باید 30 پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی در کشور انجام شود؛ با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه طراحی و ساخت ماهواره،...

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران اعلام کرد که این سازمان با مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم درباره انجام 30 پرتاب در طول برنامه برنامه هفتم موافق است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس گروه خودرویی و هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته منصوب شد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان فضایی ایران از استقبال بیش از 50 دانشگاه و شرکت دانش‌بنیان برای شرکت در یک مسابقه فضایی خبر داد.

خبرگزاری مهر

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: دیپلماسی بخشی از میدان است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک نوآوری جدید از شرکت «ماکسار» فعال در حوزه فناوری فضایی از آینه‌هایی برای بازتاب دادن نور خورشید به تجهیزات خورشیدی فعال در مناطق تاریک کره ماه استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با دانشمندان، کارشناسان و مسئولین صنعت هسته‌ای، به عنوان یک توصیه مهم فرمودند: «این ظرفیت به این بزرگی [صنعت هسته‌ای] را با مردم در میان بگذارید. مردم از انرژی هسته‌ای چه می‌فهمند؟ از انرژی هسته‌ای همین مسئله انرژی را می‌فهمند؛ می‌فهمند که شما می‌خواهید مثلاً یک مرکز تولید برق یا تولید انرژی به دست بیاورید. مسئله...

وب‌گاه عرشه آنلاین

همه مردم هر شغلی که داشته باشند کم و بیش استرس و فشار روانی هم دارند. آیا فیروز نادری هم در شغلش استرس را تحمل کرده است؟

وب‌گاه عصر ایران

اجرای پروژه جنگ ستارگان مستلزم به‌کارگیری فناوری بسیار پیچیده و نوظهوری بود و به تعبیر یکی از دانشمندان آمریکایی، تحقق سومین انقلاب صنعتی جهان راایجاب می‌کرد که تحول عظیمی در فناوری فضایی و استراتژی نظامی پدید می‌آورد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مطالعات نشان می‌دهد که کودکان و نوجوانان به علوم و فناوری‌های جدید علاقه و رغبت فراوانی نشان می‌دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«حسن سالاریه» معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران طی سخنانی در جمع خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های سازمان فضایی ایران، اظهار داشت: در حوزه ماهواره‌های سنجشی، نمونه دوم ماهواره پارس 1 (Pars1-B) در حال گذراندن مراحل پایانی است و امسال جهت پرتاب تحویل سازمان فضایی ایران می‌شود و ماهواره ظفر 2 نیز پس از گذراندن مراحل تست های نهایی، تقریبا آماده تحویل شده و در سال جاری...