یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین شعریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی در ستون یادداشت روز کیهان با عنوان «رسول خدا (ص) از این روزها خبر داده بود» نوشت: 1- چند سال پیش در مقدمه یکی از یادداشت‌های کیهان به خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس و روز‌هایی که تهران و برخی دیگر از مناطق مسکونی ایران آماج موشک‌باران دشمنان بود، اشاره کرده و آورده بودیم؛ «در نوجوانی از استاد شهید...

وب‌گاه گسترش

سجاد غضنفری‌نیا - کارشناس مهندسی فضایی

وب‌گاه مشرق نیوز

سابقه "بانیان آشوب" مشحون از تقلا برای ایجاد فتنه و اغتشاش و ناسزاگویی است. در همین حال اما یکی از همین افراد به تازگی خواستار پوست‌اندازی و توبه‌ی نظام اسلامی شده است!

خبرگزاری تسنیم

سیاست‌ها و برنامه‌های کلان بخش فضایی کشور در بازه زمانی 1401 تا 1410 توسط دبیرخانه شورای عالی فضایی منتشر شد.

خبرگزاری تسنیم

ماهواره طلوع 3 تحویل سازمان فضایی ایران شد.

خبرگزاری مهر

در پژوهشی با عنوان طراحی و اعتبار سنجی الگوی آموزش میراث معنوی در موزه‌؛ بهترین شیوه آموزش میراث ناملموس در موزه‌ها روش قصه‌گویی و نمایش خلاق مشارکتی اعلام شد.

خبرگزاری تسنیم

محققان چینی با استفاده از داده‌های ماهواره هواشناسی فنگیون -4ای و هوش مصنوعی یک نقشه جامع از منابع فتوولتائیک این کشور را کشف کردند.

خبرگزاری تسنیم

بعد از تلاش‌های ناکام کشور هند در کاوش ماه، مقامات و مردم این کشور امیدوارند ماه‌نورد Chandrayaan-3 بتواند کاوشگر خود را عصر امروز و این بار با موفقیت بر سطح کره ماه فرود بیاورد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع با اشاره به دستاوردهای این بخش، گفت: ما پرتاب ماهواره‌برهای سیمرغ و ذوالجناح را خواهیم داشت، ما در گذشته هیچ ارتباطی با کشورهای صاحب فناوری نداشتیم و برنامه ماهواره‌برهای ساخت ایران کاملاً بر پایه توان داخلی پیش می‌رود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسینی‌مونس گفت: ما در گذشته هیچ ارتباطی با کشور‌های صاحب فناوری نداشتیم و برنامه ماهواره‌بر‌های ساخت ایران کاملاً بر پایه توان داخلی پیش می‌رود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید احمد حسینی‌مونس سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع در گفت‌وگوی تلویزیونی با ویژه برنامه هفته صنعت دفاعی شبکه دوم سیما، با اشاره به دستاورد‌های این سازمان، گفت: سازمان صنایع هوافضا به نوعی زاییده انقلاب و دفاع مقدس است و کاملاً بر پایه توان و دانش بومی داخل کشور و همچنین، زحمات دانشمندان گمنام تا به امروز پیشرفت کرده است. وی افزود: در حوزه‌های مختلف...

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: در ادامه نقشه فضایی کشور و در امتداد ماهواره‌برهای سیمرغ و ذوالجناح، ماهواره‌بر سریر، یک تغییر لیگی در حوزه پرتاب ایجاد خواهد کرد و در 3 سال آینده، پرتاب‌های اولیه این ماهواره‌بر آغاز می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع گفت: در ماهواره‌بر سروش 2 وزن استارتی بایستی به بالای 500 تُن ارتقا پیدا کند.