شنبه 9 تیر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

وب‌گاه خبر آنلاین

مریلین هیوسون، اکنون چهره‌ای برجسته در صنعت هوافضا، صنایع نظامی و البته، راهبردهای دفاعی است که به دلیل مدیریت و رهبری خاص در شرکت لاکهید مارتین، نام خود را در فهرست برترین مدیران یک قرن اخیر ثبت کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو - سعید جلیلی: سالی که گذشت امیدهای فضایی دوباره زنده شد، نگاه مردم به آسمان خیره شد و بارها برای دیدن دستاوردهای دانشمندان ایرانی، سرمان را با افتخار بالا گرفتیم. سال 1402 پررونق‌ترین سال در تاریخ صنعت فضایی کشور بود. با وجود این حقیقت که فرصت های فضایی زمینه تولید قدرت و ثروت را برای کشور فراهم می‌آورد اما در سال‌های اخیر و دهه نود نه‌تنها از...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مریلین هیوسون به اندازه‌ای در دوران کاری و حرفه‌ای خود موفق بود که طی سال‌های 2010، 2011، 2012 و 2015 از سوی مجله فورچون به عنوان یکی از 50 زن قدرتمند در عرصه‌های تجاری معرفی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بعد از 12 پرتاب موفق ایران در صنعت فضایی و قرار گرفتن دو ماهواره «خیام» و «پارس 1» در مدار توسط ماهواره‌برهای بین‌المللی، اکنون صنعت فضایی کشور به سمت طراحی و ساخت ماهواره‌برهای سنگین چون «سریر» و «قائم 105 و 120»، توسعه آزمایشگاه‌های تجمیع و تست تا ماهواره‌های کلاس هزار کیلوگرم و توسعه ایستگاه فضایی چابهار برای دستیابی به مدار خورشید آهنگ خیز برداشته و امیدوار است سال جاری اولین پرتاب...

خبرگزاری تسنیم

در سال 2023، 22769 شرکت تجاری مرتبط با هوافضا در چین به تازگی ثبت شده بودند که بیش از پنج برابر تعداد در سال 2019 است. در میان شرکت‌های ملی تجاری مرتبط با هوافضا، 82.4 درصد شرکت‌های خصوصی هستند.

خبرگزاری تسنیم

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: حجم تجارت دوجانبه ایران و روسیه در سال 2022 رکوردی تازه ثبت کرد و به سالانه 6 میلیارد دلار رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی دولت گفت: اگرچه دعواهای سیاسی جدید بین‌المللی رخ داده ولی دلار از 27 هزار تومان به 55 هزار تومان رسیده یعنی حتی دو برابر هم نشده است. این کاش نرخ ارز ما را شرطی تحریم و جنگ و کشمکش در سایر کشورها نمی‌کردند تا همین میزان اثرگذاری هم روی نرخ دلار انجام نمی‌شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا 2 سال آینده ماهواره کشورهای دیگر را نیز توسط ماهواره‌بر های ایرانی و از پایگاه پرتاب ایرانی در مدار قرار دهیم.

خبرگزاری تسنیم

وزیر ارتباطات گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا 2 سال آینده ماهواره کشورهای دیگر را نیز توسط ماهواره‌برهای ایرانی و از پایگاه پرتاب ایرانی در مدار قرار دهیم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره‌ای پژوهشگاه فضایی ایران گفت: سیگنال ماهواره مهدا از زمان تزریق دریافت شد و در حال حاضر ارتباط دوطرفه با ماهواره به صورت مستمر در زمان‌های گذر مربوطه از روی ایران، برقرار است.

وب‌گاه الف

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: رژیم جعلی صهیونیستی دقیق می‌داند تاکنون پاسخ شرارت‌های خود را به صورت روزانه دریافت کرده است و این‌گونه نیست که راهبرد جنگ بین جنگ‌ها که در زیر آستانه تحمل و جنگ شدید است همانطور که مورد دلخواه رژیم صهیونیستی است باقی بماند.

وب‌گاه گسترش

در حال حاضر، فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان یک ابزار قدرتمند، تأثیر قابل توجهی بر امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بیشتر کشورهای جهان دارد. فاصله بین کشورهایی که از این فناوری به عنوان محور برنامه‌های ملی توسعه خود استفاده می‌کنند و کشورهایی که نتوانسته‌اند به‌طور مناسب از این پدیده استفاده کنند، به شدت در حال افزایش است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در جلسه امروز یکشنبه هیأت دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، وزرا و اعضای کابینه با ارائه گزارشاتی به تشریح عملکرد و اقدامات صورت گرفته در حوزه کاری خود پرداختند. در این جلسه زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تقدیر از حضور رئیس جمهور در مراسم روز ملی فناوری فضایی گفت: یکی از دلایل توفیقات کشور در حوزه فناوری فضایی اهتمام و راهبری...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امروز در جریان برگزاری مراسم روز فناوری فضایی، نمونه پروازی ماهواره ظفر2، نمونه پروازی ماهواره مخابراتی ناهید2 و نمونه پروازی بلوک انتقال مداری سامان 1 به عنوان آخرین دستاورد‌های حوزه فضایی کشور ارائه شدند. ماهواره ظفر 2، یک ماهواره سنجش از دور با قابلیت تصویربرداری با دقت 16 متر از مدار 500 کیلومتری است. ماهواره ناهید 2 نیز نخستین گام راهبردی...