یک‌شنبه 8 مهر 1403

فناوری فضایی

فناوری فضایی

خبرگزاری تسنیم

سایت آمریکایی spaceکه به طور تخصصی به پوشش اخبار فضایی در سراسر جهان و به‌ویژه ناسا می‌پردازد، در گزارش به بررسی همکاری ایران و روسیه در ساخت منظومه شهید سلیمانی پرداخته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه فرانسه امروز پنجشنبه به موفقیت ایران در هفته گذشته در خصوص قراردادن ماهواره تصویربرداری «نور 3» در مدار 450 کیلومتری زمین واکنش نشان داد. در بیانیه وزارت خارجه فرانسه ادعا شده است: «فرانسه، پرتاب یک ماهواره در هفته گذشته که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مطابقت ندارد را محکوم می‌کند. با توجه به قرابت فراوان موجود در فناوری‌های...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت امور خارجه فرانسه امروز پنجشنبه به موفقیت ایران در هفته گذشته در خصوص قراردادن ماهواره تصویربرداری «نور 3» در مدار 450 کیلومتری زمین واکنش نشان داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1395 تصمیم به فعالیت در عرصه پرتاب‌های فضایی گرفت و تاکنون 3 ماهواره در مدار قرار داده است اما این تازه ابتدای راه فضایی سپاه است و پرتاب‌های سنگین‌تر و مرتفع‌تری در دستورکار است.

خبرگزاری تسنیم

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال 1395 تصمیم به فعالیت در عرصه پرتاب‌های فضایی گرفت و تاکنون 3 ماهواره در مدار قرار داده است اما این تازه ابتدای راه فضایی سپاه است و پرتاب‌های سنگین‌تر و مرتفع‌تری در دستورکار است.

وب‌گاه گسترش

حامد حامدیان - پژوهشگر علوم و فناوری فضایی فضای بی‌کران کیهان همواره جزئی از اسرارآمیزترین مخلوقاتی بوده که بشر برای کشف آن از گذشته تا کنون دست به اقدامات پیچیده زده است، از فتح ماه تا ساخت تلسکوپ جیمز وب که ارسال آن به فضا تا چند ماه آینده یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انسان عصر حاضر خواهد بود. فناوری‌های فضایی امکانات زیادی به زندگی انسان روی زمین داده؛ بی‌شک ماهواره‌های فضایی نظیر...

خبرگزاری تسنیم

"تکمیل پایگاه فضایی چابهار" در سواحل مکران، همانند آنچه که در پایگاه فضایی "بایکونور قزاقستان" اتفاق افتاد، می‌تواند نقش کلیدی در توسعه جنوب شرق کشور ما داشته باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه‌شنبه 28 شهریورماه گفت: 31 شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی است؛ یاد و خاطره همه شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس را گرامی می‌داریم. وی افزود: در هفته جاری دومین سفر ریاست محترم جمهوری به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفت. همچنین روز گذشته بسته شدن دو پرونده...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

پوتین برای تداوم جنگ اوکراین و بیشتر برای کوتاه مدت به مهمات نظامی دوران شوروی نیاز دارد. اما نیازهای کیم بلندمدت‌تر است، از جمله کمک‌های فنی برای توسعه سلاح‌ها و برنامه فضایی و تقویت اقتصاد کره شمالی. کیم در روسیه با مهمان نوازی قابل توجه ای مورد استقبال قرار گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کیم در روسیه با مهمان نوازی قابل توجه ای مورد استقبال قرار گرفت. پوتین قبل از پذیرایی از او با سالاد اردک و پیراشکی خرچنگ، او را به بازدید از یک ایستگاه فضایی برد تا فناوری روس ها را برای کیم به نمایش گذاشته باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روز چهارشنبه، پوتین 30 دقیقه زودتر برای استقبال از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی حاضر شد. چه عمدی بود یا نه، وقت شناسی غیرمعمول پوتین نشان دهنده علاقه شدید او به دیدار با کیم بود - یکی از تنها دوستان پوتین پس از تهاجم روسیه به اوکراین.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کره شمالی دارای انبار بزرگی از گلوله های توپخانه و موشک های قدیمی است که با سیستم های تسلیحاتی روسیه سازگار است. این بدان معناست که کیم ناگهان یک ابزار چانه زنی نادر در مواجه با روسیه دریافت کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رهبر معظم انقلاب در سال‌های نه‌چندان دور از "سواحل مکران" به‌عنوان "گنج پنهان" نام می‌بردند. استفاده از این واژه از سوی فرمانده معظم کل قوا، گویای اهمیت بسیار بالای این منطقه و تأکید ایشان بر توجه دولت‌ها به توسعه آن بوده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره بر توسعه سواحل مکران به‌واسطه مزیت‌هایی از جمله تأمین امنیت و ارتقای شاخص‌های اقتصادی کشور...

خبرگزاری تسنیم

سازمان فضایی ایران از تکمیل فاز نخست پایگاه ملی پرتاب چابهار تا پایان سال 1403 خبر داد. با تکمیل پایگاه فضایی چابهار، این منطقه به قطب دانش و تکنولوژی بومی و ایرانی تبدیل خواهد شد. در این گزارش به بررسی این پایگاه فضایی خواهیم پرداخت.