یک‌شنبه 1 مهر 1403

قبولی 311 دانش آموز استثنایی در کنکور سراسری

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
قبولی 311 دانش آموز استثنایی در کنکور سراسری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از قبولی 311 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری و افزایش 10 درصدی پذیرفته شدگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی اظهار کرد: آمار پذیرفته شدگان کنکور امسال در مقایسه با سال گذشته نشان از رشد 10درصدی در حوزه دانش آموزان با نیازهای ویژه دارد.

وی افزود: بر اساس آمار و ارقام 126 نفر از این دانش آموزان پسر و 185نفر یعنی 60‌درصد قبول شدگان نیز دختر هستند.

حسینی تصریح کرد: 21نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سال جاری رتبه های سه رقمی را کسب کرده اند و برخی از آنان نیز رتبه های زیر 100 را کسب کرده اند.

وی با ارائه آماری از پذیرفته شدگان کنکور سراسری به تفکیک گروه های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: 71نفر از این تعداد از گروه جسمی حرکتی، 125نفر از گروه با آسیب بینایی، 110نفر نیز از گروه با آسیب شنوایی هستند و بقیه نیز از دیگر گروه ها هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به برخی از رتبه های زیر صد اظهار کرد: نازنین اسد زاده از دانش آموزان با نیازهای ویژه است که رتبه 6کشوری در گروه هنر را کسب کرده است و هم اکنون در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

وی افزود: الهام احمدی نیز رتبه 24کشوری گروه هنر را کسب کرده است و در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

حسینی گفت: فاطمه چطری رتبه 19و پذیرش در رشته ادبیات دانشگاه تهران، علی کرد رتبه 5و پذیرش در رشته کامپیوتر، بهاره جودی رتبه 91وپذیرش در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا شجاعی رتبه 34و پذیرش در رشته کامپیوتر و احمد رضا صمصار پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه شیراز از دیگر دانش آموزان نخبه با نیازهای ویژه هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ وی با اشاره به گستردگی رشته های پذیرفته شدگان گفت: بیشترین فراوانی قبول شدگان در رشته های عکاسی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، طراحی دوخت، مهندسی شیمی، پزشکی، حسابداری، کامپیوتر و هنر می باشد.

انتهای پیام