سه‌شنبه 10 مهر 1403

قهرمان فرمول‌یک: برای مبارزه با نژادپرستی و زورگویی کاراته یاد گرفتم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قهرمان فرمول‌یک: برای مبارزه با نژادپرستی و زورگویی کاراته یاد گرفتم

تهران - ایرنا - قهرمان مسابقات فرمول یک جهان با اشاره به تجربه خود از حملات نژادپرستانه، از اعتراضات در جریان در آمریکا و سرتاسر جهان در مبارزه با این پدیده حمایت کرد و گفت: برای مبارزه با نژادپرستی و زورگویی کاراته یاد گرفتم.

«لوئیس همیلتون» با بازگو کردن تجربه خود از مواجهه با این موضوع و اینکه رنج بردن از نژادپرستی به عنوان یک کودک چه طعمی دارد، گفت: هر روز خبرها را دنبال می‌کنم تا در مسیر مقابله با نژادپرستی در جریان اتفاقاتی که در دنیا در حال وقوع است، قرار بگیرم؛ چیزی که خاطرات دردناکی از دوران کودکی را به یاد من آورده است.

وی ادامه داد: خاطراتی واضح از چالش‌هایی که به عنوان یک کودک با آن دست و پنجه نرم می‌کردم؛ درست مثل بسیاری دیگر از افراد که نژادپرستی یا نوعی از تبعیض را تجربه کرده‌اند. در مورد تجریبات شخصی خود زیاد حرف نزده‌ام چون یاد گرفته‌ام که آنها را برای خودم نگه دارم.

همیلتون افزود: نقطه ضعف نشان نده؛ آن‌ها را با عشق بکش و در پیست آنها را شکست بده؛ اما زمانی که خارج از پیست بودم، مورد زورگویی قرار می‌گرفتم، کتک می‌خوردم و تنها راه برای مقابله این بود که یاد بگیرم چگونه از خودم دفاع کنم بنابراین به کلاس کاراته رفتم.

قهرمان فرمول یک اضافه کرد: اما تاثیرات منفی روانی ناشی از آن غیرقابل اندازه گیری است؛ به همین دلیل این‌طور رانندگی می‌کنم؛ رانندگی برای من چیزی فراتر از یک ورزش است، در واقع هنوز در حال مبازره هستم.

وی در ادامه گفت: خدا را شکر پدرم را داشتم؛ شخصیتی سیاهپوست و قوی که برای او احترام زیادی قائل بودم؛ کسی که می‌دانستم در هر شرایطی در کنارم خواهد ایستاد. همه افراد چنین شانسی ندارند اما ما باید در کنار کسانی که چنین قهرمانانی برای تکیه کردن و در امان بودن، ندارند، بمانیم. باید متحد باشیم!

قهرمان مسابقات فرمول یک تاکید کرد: نمی‌دانم چرا سال 2020 از همان ابتدا این‌قدر شوم بود اما رفته رفته به این نتیجه می‌رسم که شاید سال 2020 مهمترین سال زندگی تک تک ما باشد؛ زمانی که سرانجام می‌توانیم ظلم و ستم اجتماعی و سیستامیک علیه اقلیت‌ها را تغییر دهیم. ما فقط می‌خواهیم که زندگی کنیم، از فرصت‌های یکسان تحصیل و زندگی بهره‌مند بوده و از قدم زدن در خیابان، رفتن به مدرسیه و یا فروشگاه و هرجای دیگر، نترسیم.

همیلتون افزد: ما به اندازه هر انسان دیگر مستحق این امتیاز هستیم. برابری به آینده ما رجحان دارد؛ نمی‌توانیم از این جنگ دست بکشیم. من، یک نفر تسلیم نخواهم شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*