جمعه 7 اردیبهشت 1403

قوه قضائیه تمام قد در حمایت از تولید داخلی به میدان آمده است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
قوه قضائیه تمام قد در حمایت از تولید داخلی به میدان آمده است

البرز - دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه تمام قد در حمایت از تولید داخلی به میدان آمده است تا بتواند از مشکلات تولیدکنندگان گره‌گشایی کند.

البرز - دادستان کل کشور گفت: قوه قضائیه تمام قد در حمایت از تولید داخلی به میدان آمده است تا بتواند از مشکلات تولیدکنندگان گره‌گشایی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری بعد از ظهر شنبه در بازدید از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در گرمدره اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال جاری را به «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند، ایشان طی سال‌های اخیر شعار سال را با محوریت اقتصاد نام نهادند، چراکه اگر وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد کشور بیش از پیش در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: اگر به شعار امسال توجه کنیم متوجه می‌شویم که ایشان مسئله حمایت از تولید داخل در زمینه دانش‌بنیان را مسئله اصلی عنوان کرده‌اند، بر این اساس مسئولان نیز باید تمام توجه خود را معطوف به این موضوع مهم کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قوه قضائیه همانند سال‌های قبل برای حمایت از تولید داخل پای کار آمده و نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در دادستانی کل کشور از هیچ تلاشی برای حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع احتمال تولید فروگذار نیستیم و امیدواریم بتوانیم در این زمینه مانند قبل مؤثر عمل کنیم.

منتظری با بیان اینکه مخاطب اصلی شعار سال دستگاه اجرای کشور است، گفت: با این حال قوه قضائیه تمام قد در حمایت از تولید داخلی به میدان آمده است تا بتواند از مشکلات تولیدکنندگان گره‌گشایی کند.

قاچاق کالا کمر اقتصاد کشور را می‌شکند

وی با بیان اینکه تولید داخلی در اولویت است، اظهار کرد: گاهی اوقات محصولات داخلی کفاف نیاز داخل کشور را می‌کند و آوردن محصولات مشابه آن حتماً خیانت به کشور است، چراکه در هر کارخانه‌ای عده‌ای در آن اشتغال دارند و هر بخشی که تأمین کننده نیازهای داخلی است قطعاً اگر بخواهند مشابه کالای داخلی را وارد کنند به نظام و اقتصاد آن خیانت کرده و قاچاق محسوب می‌شود.

دادستان کل کشور بیان کرد: همچنین اگر تولید داخل نیاز کشور را تأمین نکند، قطعاً دولت بر اساس نیاز و با رعایت همه جوانب اجازه می‌دهد که مقدار مورد نیاز که تأمین کننده بقیه نیازهای مردم باشد، از خارج کشور با یکسری قواعد و مقررات وارد شود. قاچاق کالا کمر اقتصاد کشور را می‌شکند، دولت و دستگاه قضائی و همه ما وظیفه داریم با قاچاق کالا به شدت و جدیت مقابله و مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با کالای قاچاق در سال اخیر فعالیت چشمگیری داشته است، گفت: امیدواریم کلیه دستگاه‌های ذی ربطی که در مقابله با قاچاق مسئولیتی بر عهده دارند با هماهنگی و همکاری با قاچاق کالا مقابله کنند.

دادستان کل کشور بیان کرد: قاچاق کالا خنجری است که بر پیکره اقتصاد کشور آسیب می‌رساند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عضویت دارد، گفت: همین طور قوه قضائیه به موضوع قاچاق کالاهای سازمان یافته می‌پردازد؛ قاچاق جزئی و غیر سازمان یافته در حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است که زیر مجموعه وزارت دادگستری و وابسته به دولت است اما قاچاق سازمان یافته اعم از ارز، طلا و کالا اگر چنانچه به صورت سازمان یافته باشد در حوزه وظایف و صلاحیت قوه قضائیه است. وی، افزود: بنابراین دادستانی کل کشور هم در این حوزه تلاش می‌کند و هم در حوزه قاچاق کالایی که ذیل وظایف سازمان تعزیراتی حکومتی قرار دارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر قاچاق از مبادی رسمی وارد شود صدمه زننده است، اظهار کرد: قطعاً باید مسئولان امر به مانند سازمان کشتیرانی و بنادر و سایر مسئولان با این مقوله مقابله کنند.

وی متذکر شد: یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند با قاچاق کالا مقابله کند این است که دستگاه‌های مربوط با یکدیگر به صورت سیستماتیک مرتبط باشند تا اطلاعات مبادله شود لذا اگر این دستگاه‌ها از اول تا به آخر بتوانند اطلاعات خود را تجمیع کرده و مبادله کنند، قطعاً با ورود کالای قاچاق مقابله خواهد شد.