سه‌شنبه 12 تیر 1403

قیمت سکه در مسیر مقاومت 3 ماهه / ورود دلار هرات به کانال جدید / قیمت طلا و دلار تغییر مسیر داد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قیمت سکه در مسیر مقاومت 3 ماهه / ورود دلار هرات به کانال جدید / قیمت طلا و دلار تغییر مسیر داد

اقتصادنیوز: معاملات امروز بازار طلا و سکه از تغییر روند بازار نسبت به روز گذشته حکایت دارد؛ موضوعی که به عقیده معامله گران از سه عامل فنی و سیاسی نشات گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات دومین روز هفته در حالی پیگیری شده است که قیمت ها در همه بازارها صعود محسوسی را تجربه کردند؛ اما بازار سهام مسیر متفاوتی را در پیش گرفت و ریزش قابل توجهی را به ثبت رساند. معامله‌گران می‌گویند سه عامل سیاسی و فنی مسیر قیمت‌ها در بازار امروز را تغییر داده است. به عقیده فعالان بازار علاوه بر موضوع داغ انتخابات که همچنان مورد توجه قرار دارد، معامله گران امروز به اخبار تنش میان اسرائیل و لبنان نیم نگاهی داشته اند. این اخبار از آنجایی مورد توجه بازار قرار گرفته است که از شب گذشته شاهد تشدید موضع گیری ها میان ایران و اسرائیل بوده‌ایم.

دومین عامل مهمی که نوسانات امروز بازار را افزایشی کرد، تلاش بازار برای کاهش ریسک معاملات شنبه 15 تیر است. براساس پیگیری های خبرنگار اقتصادنیوز، در واقع بازار پیش از اعلام نتایج دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ریسک احتمالی ناشی از نتیجه انتخابات را در نظر گرفته است. فارغ از موضوع انتخابات و تحلیل فنی، خبری هم در بازار دست به دست شده است که به تحریم برخی از صرافی ها و شرکت های ایرانی اختصاص دارد. چند روز پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی صرافی‌ها و شرکت‌ها را تحریم کرده و گفته می‌شود این تحریم روی روند نقل و انتقالات اثرگذار بوده است.

ورود دلار به کانال جدید

امروز در بازار ارز تهران قیمت دلار هرات که معاملات را با نرخ 61 هزار و 350 تومان آغاز کرده بود، در میانه روز روند صعودی را در پیش گرفت و در نیمه دوم معاملات به کانال 62 هزار تومان وارد شد. آخرین باری که اسکناس آمریکایی در کانال 62 هزار تومان معامله شده بود، 13 اردیبهشت ماه امسال بوده است.

همچنین در سمت رسمی بازار هم امروز قیمت دلار مبادله ای روند افزایشی را دنبال کرد و براساس اعلام مرکز مبادله ایران، 46167 تومان قیمت خورد. حواله دلار هم در کانال 43 هزار تومان پیشروی کرد و به 43106 تومان رسید. قیمت یورو مبادله ای هم امروز در بازار 49468 تومان ارزش گذاری شد و حواله یورو هم به 46189 تومان رسید. طبق اعلام مرکز مبادله ایران، درهم امارات هم امروز 12571 تومان خرید و فروش شد و حواله آن هم 11737 تومان قیمت گذاری شد.

امروز همچنین نرخ دلار موزون براساس اعلام سایت بانک مرکزی به 39458 تومان رسید که نسبت به روز گذشته پیش رشد 400 تومانی داشته است.

بازار طلا و سکه در شوک افزایش

بازار طلا و سکه هم امروز در جریان معاملات به مانند بازار ارز رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و ارزش هر سکه امامی در جریان معاملات امروز به 43 میلیون و 300 هزار تومان رسید که نسبت به روز گذشته حدود 700 هزار تومان رشد داشته است. آخرین باری که سکه امامی کانال 43 میلیون تومان را به خود دید، سوم اردیبهشت امسال بود. همچنین هر گرم طلای 18 عیار طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر ایران سه میلیون و 551 هزار و 900 تومان قیمت خورد تا افزایش حدود 200 هزار تومانی را تجربه کرده باشد.

طلای آبشده هم که این روزها در مرز حساس 15 میلیون و 380 هزار تومان نوسان می دهد، در جریان معاملات امروز هم در همین محدوده قرار گرفت. معامله گران معتقدند اگر طلای آبشده بتواند بالای این مرز مهم و سخت نوسان و سپس تثبیت بدهد، احتمال صعود به میانه کانال 15 میلیون تومان را دارد. طلای آبشده در پایان معاملات روز گذشته 15 میلیون و 305 هزار تومان قیمت خورده بود.

افت محسوس شاخص بورس

اما بازار سهام امروز مسیری متفاوت با سایر بازارها را طی کرد و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز 23 هزار و 110 واحد پایین آمد و به سطح 2 میلیون و 72 هزار و 913 واحد رسید. این در حالیست که امروز در جریان معاملات بازار سرمایه، سومین رکورد خروج پول از بورس رقم خورد و براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز، بیش از یک همت خروج پول به ثبت رسید.

در مقابل صندوق های طلا امروز شاهد افزایش میزان ورود پول بودند و در پایان معاملات امروز 301 میلیارد تومان پول به این صندوق ها وارد شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قیمت سکه در مسیر مقاومت 3 ماهه / ورود دلار هرات به کانال جدید / قیمت طلا و دلار تغییر مسیر داد 2