شنبه 1 اردیبهشت 1403

قیمت سکه و دلار پس از مذاکرات به کجا رسید؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
قیمت سکه و دلار پس از مذاکرات به کجا رسید؟

قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه 18 مرداد 1401، روند افزایشی دارد. افزایش قیمت دلار و اونس جهانی، طلای داخلی را گران کرده است

یک روز پس از پایان مذاکرات برجام در وین و فضای نیمه روشن این دور از مذاکرات هسته ای نرخ دلار در تهران آرایش صعودی به خود گرفت. قیمت دلار تهران امروز در مقایسه با روز شنبه تقریبا 300 تومان افزایش را ثبت کرد و بر روی مرز مقاومتی جدید قرار گرفت. البته عده ای از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی وارد کانال جدید شده است.

در بازارهای همسایه هم نرخ دلار امروز محرکی برای صعود اسکناس آمریکایی در تهران شد. قیمت دلار در بازار هرات امروز نسبت به روز یکشنبه بیش از 400 تومان افزایش را تجربه کرد و توانست خو را به مرز مقاومتی جدید برساند. در سلیمانیه هم نرخ دلار به سمت بالا جهش پیدا کرد. اسکناس آمریکایی در معامات نقدی سلیمانیه تقریبا 300 تومان از ابتدای هفته جاری بالاتر معامله شد. نرخ دلار در سلیمانیه امروز وارد کانال جدید شد.

اما در مقابل قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه 18 مرداد 1401، روند افزایشی دارد. افزایش قیمت دلار و اونس جهانی، طلای داخلی را گران کرده است. تجارت نیوز نوشت: امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای 18 گرم اکنون یک میلیون و 372 هزار و 402 تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به آخرین روز کاری، 1154 هزار تومان بیشتر است.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد. قیمت سکه طرح قدیم نیز اکنون روند نزولی دارد و به 14 میلیون و 100 هزار تومان رسیده است. این قیمت با روزهای گذشته تفاوتی ندارد.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و 372 هزار تومان اعلام کرده است. حدود هشت هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر صعودی و 14 میلیون و 931 هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز کاری گذشته حدود 90 هزار تومان بیشتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و 14 میلیون و 122 هزار تومان معامله می‌شود. این رقم هفت هزار تومان از روز کاری گذشته بیشتر است.

البته سکه طرح جدید امروز برای لحظه‌هایی وارد کانال 15 میلیون تومانی شد. اقتصادنیوز نوشت: «قیمت سکه امروز با 15 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 436 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 12 درصد بدست آمد.»

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. امروز قیمت دلار در بازار آزاد و همچنین نرخ اونس جهانی افزایشی بود. این دو عامل قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه نیز افزایشی کرد. به گونه‌ای که سکه امامی بار دیگر در آستانه ورود به کانال 15 میلیون تومانی قرار گرفته است.

در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازار دلار ارسال شده است. در حالی که در هفته گذشته بار دیگر و بعد از مدت‌ها مذکرات برجام آغاز شد. اما گفتگوها پس از حدود یک هفته، بدون نتیجه خاصی به پایان رسید. مذاکره‌کنندگان ارشد طرف‌های مختلف به پایتخت‌های خود بازگشتند تا تصمیم نهایی را در مورد متن ارائه شده اخذ کنند.

هم اکنون دیگران می خوانند 18 مرداد 1401 - 21:55

بیشتر بخوانید

قیمت سکه و دلار پس از مذاکرات به کجا رسید؟ 2