سه‌شنبه 17 مهر 1403

مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از 87 هزار نفر رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به بیش از 87 هزار نفر رسید

ارومیه - ایرنا - رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مبتلایان به کرونا در استان به 87 هزار و41 نفر رسیده ولی روند ابتلا به بیماری، کاهشی است.

علی احمد آقاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 24 ساعت گذشته، 809 نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی افزوده شده که از این تعداد، حدود 170 نفر بستری شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هزار و 294 نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی به خاطر بیماری های حاد تنفسی بستری بوده که از این تعداد 617 نفر مشکوک به کرونا و 677 نفر نیز مبتلا به کووید 19 هستند.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی قرارگاه مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این تعداد، 305 نفر در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی بستری هستند که 70 نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

آقاپور اظهار کرد: طی این مدت 5 نفر بر اثر ابتلا به کووید 19 حان خود را از دست داده اند که از این تعداد، هشت نفر مربوط به ارومیه است.

وی گفت: تعداد کل فوتی های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی نیز به 2 هزار و 842 نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تاکنون 62 میلیون و 270 هزار نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، حدود 936 هزار نفر مربوط به ایران است.

همچنین از کل یک میلیون و 455 هزار فوتی ناشی از کرونا در دنیا، 3.3 درصد مربوط به ایران است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*