سه‌شنبه 17 مهر 1403

مجلس یک سوزن به خودش بزند، یک جوالدوز به دیگری!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مجلس یک سوزن به خودش بزند، یک جوالدوز به دیگری!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم طرح شفافیت بایستی از خانه ملت و با شفاف‌سازی آراء نمایندگان آغاز شده و سپس به سایر قوا و دستگاه‌ها تعمیم داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در خصوص طرح شفافیت مورد طرح در خانه ملت که برخی از مواد آن به تصویب وکلای مردم رسیده است، اظهار کرد: این طرح ویژگی‌های خوبی دارد، اما از سویی ایرادهای زیادی به آن وارد است.

وی گفت: بهتر بود مجلس ابتدا شفاف‌سازی را از درون خود آغاز کرده و سپس به سایر قوا و دستگاه‌ها تعمیم می‌داد، بنابراین معتقدم بایستی وکلای مردم در خانه ملت در وهله اول طرح شفافیت آراء نمایندگان را به تصویب رسانده، نهایی و اجرایی می‌کردند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: به اصلاح عامیانه مجلسی‌ها باید یک سوزن به خودشان بزنند تا بتوانند به دیگران جوالدوز بزنند، بنابراین تلقی‌ام این است که این طرح قدری زمینه تحقق شفافیت را دشوار خواهد کرد. ذوالنور تاکید کرد: در مواردی شورای نگهبان چاره‌ای جز رد برخی طرح‌ها ندارد چرا که بعضا با مصالح و منافع ملی سازگاری ندارند، با همه این تفاسیر معتقدم بهتر بود مجلس ابتدا طرح شفافیت آراء نمایندگان را پیگیری و اجرایی کرده و سپس نوبت به قوای دیگر می‌رسید. وی ادامه داد: البته طرح شفافیت نقاط قوتی نیز دارد که نباید از آن‌ها غافل ماند، اما رعایت ترتیب پرداختان به این موضوع ابتدا از خانه ملت و سپس تعمیم آن به دیگر قوا و دستگاه‌ها خروجی و نتیجه بهتری را به همراه داشت. انتهای پیام /*