چهارشنبه 18 مهر 1403

مجوز فعالیت 28 مرکز آموزش از راه دور زنجان صادر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجوز فعالیت 28 مرکز آموزش از راه دور زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به ضرورت تشکیل مراکز آموزش‌های از راه دور به شکل الکترونیکی، مجوز فعالیت 28 مرکز در مناطق و نواحی 14 گانه استان زنجان (هر منطقه یک مرکز دخترانه و یک مرکز پسرانه) از وزارت آموزش و پرورش دریافت شده است.

ابراهیم رفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های انجام شده مجوز فعالیت مراکز آموزش از راه دور به شکل الکترونیکی از سوی وزارت آموزش و پرورش اخذ شده که نیاز به سرمایه گذاری و اعتبار دارند و با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری و راه اندازی خواهد شد.

وی بااشاره به شعار "مدرسه تعطیل است اما آموزش و یادگیری تعطیل نیست" آموزش و پرورش یادآورشد: در این ایام آموزش ها از طریق شبکه تلویزیونی ارائه می شود و به طور ویژه در استان با ایجاد شورای نهضت آموزش، روزانه محتوای مکمل به صورت ویدئو، متن، پیام و فیلم های ورزشی تولید و به طور گسترده منتشر می شود.

این مسؤول ادامه داد: اولیا و دانش آموزان استان از این آموزش ها استقبال خوبی کرده اند و می توان ادعا کرد که به این جهت در زمینه تولید محتوا و آموزش مجازی از استان های پیشرو در کشور هستیم.

وی اظهار داشت: راه اندازی استودیو ویژه جهت ضبط و انتشار محتواهای ویدئویی با امکانات داخلی با همکاری گسترده معلمان، ایجاد شبکه های مجازی در پیام رسان های داخلی توسط اکثریت مدارس استان، استفاده از امکانات فنی و ظرفیت های صدا و سیما، راه اندازی مرکز مشاوره غیرحضوری جهت مشاوره اولیا و دانش آموزان از جمله اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان در این ایام بوده که همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: معلمان زنجانی با ابتکارات و خلاقیت های مثال زدنی در عرصه آموزش‌های غیرحضوری و مجازی با تمام تعهد و مسؤولیت پذیری خوش درخشیدند که در حافظه تاریخی آموزش و پرورش استان ثبت و ضبط خواهد شد.

وی یادآوری کرد: طی آذر سال 98 به موضوع اینترنت پرسرعت در مدارس روستایی پرداخته شد که با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اقداماتی شروع شده اما کافی نیست و به خدمات بیشتری در این زمینه نیاز است.

این مسؤول، با اشاره به طراحی و بهره برداری شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، نیز خاطرنشان کرد: این شبکه متعلق به وزارت آموزش و پرورش بوده و شبکه‌ای است داخلی که اطلاعات در آن محفوظ بوده و مزایای تربیتی و امنیتی فراوانی دارد.

هم‌اکنون حدود 200 هزار دانش‌آموز در 2 هزارو 550 مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*