سه‌شنبه 17 مهر 1403

محدودیت های گسترده کرونایی بعد از قرنطینه در اتریش اجرا می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محدودیت های گسترده کرونایی بعد از قرنطینه در اتریش اجرا می شود

تهران - ایرنا - سباستین کورتس صدر اعظم اتریش اعلام کرد با پایان مهلت قرنطینه، انتظار می رود محدویت های سنگین تری در این کشور اجرا شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: کورتس امروز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه محلی کلاینه سایتونگ (Kleine Zeitung) گفت اتریشی‌ها تا هفته‌ها و ماه‌ها با چالش‌های بیشتری در مبارزه با کرونا مواجه خواهند بود.

قرنطینه سراسری در اتریش قرار است روز 7 دسامبر (17 آذر) به پایان برسد اما هنوز معلوم نیست که لغو قرنطینه چه مفهومی برای صنعت اسکی این کشور یا کل زندگی در اتریش خواهد داشت. در اتریش صنعت اسکی شالوده اصلی بخش گردشگری را تشکیل می‌دهد و حدود 15 درصد از تولید اقتصادی از این بخش تأمین می‌شود.

کورتس اعلام کرده روز چهارشنبه بر اساس میزان پیشرفت موارد ابتلاء به کووید -19 تدابیر و اقدامات جدید اعلام خواهند شد.

صدر اعظم اتریش گفت، دولت این کشور قصد دارد لغو قرنطینه را با باز کردن فعالیت‌های تجاری و مدارس آغاز کند اما در برداشتن گام‌هایی برای کاهش محدودیت‌ها، محتاطانه عمل خواهد کرد.

به غیر از اتریش، در کشورهای فرانسه، ایتالیا و المان صعود به مناطق کوهستانی و مرتفع در ابتدای فصل زمستان تاکنون تعطیل بوده است. این کشورها امیدوارند با کاهش سرعت انتقال ویروس کرونا همه مراکز تفریحی بتوانند در دوران اوج این تفریح زمستانی از منافع آن بهره ببرند.

کریستین اسکباخر وزیر کار اتریش هفته پیش گفت بیکاری در دوران قرنطینه کرونایی در این کشور روندی افزایشی داشته است.

وی افزود: مساله سلامت اصلی ترین اولویت است و تأثیراتی مستقیم بر بازار کار ما خواهد داشت.

اسکباخر گفت: شمار افرادی که به دنبال شغل هستند از حدود 5 هزار و 300 نفر به 448 هزار و 792 نفر رسیده است. از بین این افراد 382 هزار و 135 نفر به عنوان بیکار ثبت نام کرده‌اند و بقیه در حال آموزش هستند.

اتریش طرح تست‌های جمعی از معلمان و نیروهای پلیس را در دستور کار خود قرار داده است. بر اساس اعلام دولت این کشور، این طرح بعد از پایان قرنطینه سراسری در تاریخ 5 و 6 دسامبر (15 و 16 آذر) اجرا می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*