سه‌شنبه 3 مهر 1403

مخالفت فیفا با محرومیت رژیم صهیونیستی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مخالفت فیفا با محرومیت رژیم صهیونیستی

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با محرومیت باشگاه‌ها و تیم‌های ملی رژیم صهیونیستی از حضور در مسابقات بین‌المللی مخالفت کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پورتال one.co.il اعلام کرد، فیفا تیم‌های ملی و باشگاه‌های رژیم صهیونیستی را از مسابقات بین‌المللی حذف نخواهد کرد.

پیش از این 12 کشور خاورمیانه از فیفا خواسته بودند تا تمامی تیم‌های رژیم صهیونیستی را به دلیل حملات خود به نوار غزه از رقابت‌های بین‌المللی حذف کند. این گروه ابتکاری توسط برادر ناتنی پادشاه اردن شاهزاده علی بن الحسین که سمت ریاست فدراسیون فوتبال غرب آسیا را برعهده دارد، رهبری می‌شد. این گروه همچنین شامل فدراسیون‌های فوتبال فلسطین، عربستان، قطر، امارات، بحرین، عراق، کویت، لبنان، عمان، سوریه و یمن است. در ادامه فدراسیون فوتبال ایران نیز به این فراخوان پیوست.

تباس: مدرکی علیه بارسلونا وجود ندارد / TAD مستقل نیست

در ماه ژوئیه، رسانه‌ها گزارش کردند وکلای مستقل متخصص در حقوق بین‌الملل و حقوق بشر به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی باید از تمام فعالیت‌های مرتبط با فوتبال منع شود. این گزارش توسط وکلای آفریقای جنوبی مکس دو پلسیس و سارا پودیفین جونز تهیه شده و محتوای رسمی ارسالی به فیفا به اطلاع عموم نرسیده است.

بر اساس این گزارش؛ کمیسیون ویژه فیفا پس از بررسی گزارش کارشناسان، با درخواست حذف رژیم صهیونیستی از رقابت‌ها موافقت نکرد.

این مخالفت در حالی رخ داد که در فوریه 2022، فیفا و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه را از شرکت در مسابقات بین‌المللی به‌دلیل جنگ اوکراین محروم کردند. در پاییز 2023، این سازمان‌ها تصریح کردند تحریم‌ها تا زمان پایان جنگ لغو نخواهد شد. باشگاه‌ها و تیم‌های ملی رژیم صهیونیستی با وجود درگیری این کشور با فلسطین، همچنان در مسابقات شرکت می‌کنند.