پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها 30 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراجعه مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها 30 درصد کاهش یافت

بروجرد - ایرنا - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار مراجعین کرونایی به بیمارستان‌های کشور بین 20 تا 30 درصد کاهش یافته که این مهم بیانگر مطلوبیت اقدامات و محدودیت‌های انجام شده است.

به گزارش ایرنا قاسم جان بابایی روز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه بروجرد ضمن تقدیر از حمایت‌های رهبری در ابعاد مختلف مربوط به کرونا افزود: حمایت‌های رهبری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب شد این وزارتخانه بتواند در کنترل و درمان کووید 19 نسبت به بسیاری از کشورها پیشرو باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز به همراه سایر دستگاه‌ها خدمات بسیاری انجام داده و مجموع محدودیت های کشوری موجب کاهش 30 درصدی بیماران کرونایی شده است.

امام جمعه بروجرد نیز افزود: خدمات و تلاش‌های شبانه روزی وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و دانشگاه متبوع آن در لرستان قابل تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین علی حسینی اضافه کرد: در خصوص ویروس کرونا نیز خدمات بسیاری از سوی مسوولان بهداشت و درمان به مردم ارائه شد و انسان دوستی خود را با تقدیم دهها شهید در این راه، نشان دادند.

تاکنون 989 هزار و 572 بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده و با فوت 362 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 48 هزار و 990 نفر رسید.

تا دهم آذرماه ابتلای قطعی 56 هزار و 197 شروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و 150 نفر نیز جان باخته‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*