دوشنبه 16 مهر 1403

مراسم احیاء شب قدر با رعایت پروتکل بهداشتی در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مراسم احیاء شب قدر با رعایت پروتکل بهداشتی در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد - ایرنا - آیین احیاء شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با ضربت خوردن فرق مبارک امام علی (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در بقاع متبرکه، مساجد و حسینه های استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم استان خراسان شمالی که سال گذشته به دلیل قرارگیری کشو ر و این استان در پیک اول شیوع ویروس کرونا و عدم تصویب پروتکل های بهداشتی شبهای قدر را در در خانه و یا فضای با جمعیت محدود با قرائت جوشن کبیر و قرآن به سر به سحر رساندند، در سال جاری با کاهش محدودیت های کرونایی آیین شب قدر را در مساجد؛ حسینه ها و بقاع متبرکه با رعایت فاصله گذاری فیزیکی سحر کردند و با ندای الغوث الغوث برای شفای بیماران و نابودی ویروس منحوس کرونا دعا کردند. این مراسم در شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی با شرکت مردم متدین درکنار بارگاه منور عباس ابن موسی بن جعفر (ع) برادر امام رضا (ع) با قرائت جوشن کبیر، قرآن به سر و نوحه خوانی مداحان استانی و ملی برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: آیین احیای شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان در هشت امامزاده و 168 امکان مذهبی اعم از مساجد و حسینه ها در سطح این استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. حجت الاسلام علی اکبر صفری افزود: علاوه بر آن مراسم ویژه احیاء شبهای قدر امامزاده غیبی، حمزه رضای شیروان و امامزاده سیدعباس ابن موسی بن جعفر برادر امام رضا (ع) در بجنورد برگزار شد. وی اضافه کرد: به دلیل محدودیت کرونایی این آیین در بقاع متبرکه امامزادگان محمد باقر روستای اسفیدان بجنورد، امامزاده سیدجعفر اسفراین، امامزاده سیدجعفر روستای سیاهدشت، امامزاده عبدالرحمان روستای خرق فاروج و امامزاده نعمت الله روستای ایور گرمه به صورت محدود و در فضای باز برگزار شده است. وی اضافه کرد: آیین مشابه در شب های بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان نیز در این اماکن متبرکه با حضور مداحان استانی و ملی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد. براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آیین شبهای قدر در سال جاری در تمام شهرستان های قرمز، نارنجی و زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام مساجد، حسینه ها و امامزادگان و در فضای باز انجام شد. براساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان از هشت شهرستان استان خراسان شمالی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان در وضعیت قرمز، شهرستان های گرمه، جاجرم، فاروج و مانه و سملقان دروضعیت نارنجی و شهرستان راز و جرگلان در وضعیت زرد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*