پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مرکز ردیابی تانکرها، سوخت رسانی ایران به ونزوئلا را حماسه خواند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرکز ردیابی تانکرها، سوخت رسانی ایران به ونزوئلا را حماسه خواند

تهران - ایرنا - مرکز ردیابی تانکرها (TankerTrackers. com) سه شنبه در خبری، ارسال مواد سوختی و حرکت کشتی های نفتی حامل بنزین ایران به ونزوئلا را حماسه‌ی تهران و کارکاس خوانده است.

مرکز ردیابی تانکرها که آخرین اخبار تانکرهای نفتی در خطوط دریایی در سراسر جهان را ارائه می‌کند، ساعتی گذشته در پیامی توییتری نوشت: به علت حماسه سوخت ایران و ونزوئلا، ما تعدادی زیادی خبرنگاران از طریق ایمیل و تلفن به کار گرفته‌ایم.

به نوشته توییتری مرکز ردیابی تانکرها، آخرین گزارشات به روزرسانی شده از طریق وبلاگ این مرکز (در مورد نفت کش‌های ایران) اطلاع رسانی می‌شود.

به دنبال اهمیت زیاد رسانه‌های بین الملل به حرکت تانکرهای نفتی ایران به سوی ونزوئلا، مرکز ردیابی تانکرها، حتی به صورت مجزا برای هر یک ازپنج تانکر نفت کش ایران لینک ردیابی دریایی مشخص کرده که کاربران می‌توانند با کلیک بر هر یک از این لینک‌ها آخرین مسیر ردیابی شده نفت کش‌های ایران را مشاهده کند.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا، به دنبال پهلو گرفتن اولین نفت‌کش ایران در پالایشگاه ال پالیتو، ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی ایران و ونزوئلا را دارای «مردمی انقلابی» نامید که هرگز در برابر آمریکا به زانو در نخواهند آمد.

پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده‌اند.

نفتکش فورچون به عنوان نخستین نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیده، سفر خود را از بیست و سوم اسفند سال گذشته و از بندر شهید رجایی آغاز کرده بود.

علاوه بر نفتکش فورچون، چهار نفتکش دیگر نیز در روزهای آینده سوخت ایرانی را به ونزوئلا می‌رسانند.

دومین کشتی نیز که فارست نام دارد روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*