پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مسابقه بهترین پیشنهاد برای کاهش آلودگی هوا در جنوب پایتخت برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسابقه بهترین پیشنهاد برای کاهش آلودگی هوا در جنوب پایتخت برگزار شد

تهران_ ایرنا_ معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 19 تهران اعلام کرد: مسابقه بهترین پیشنهاد برای کنترل و کاهش آلودگی هوا در مدارس این منطقه برگزار شد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه 19 تهران، مهدی بصیری روز شنبه، ایجاد چالش برای ساختارهای اجتماعی در موضوعات مهم مدیریت شهری را هدف اصلی این مسابقه اعلام کرد و گفت: افزایش روحیه مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی و ارتقاء نشاط اجتماعی شهرداران مدارس از دیگر اهداف اجرایی این برنامه محسوب می شود.

وی افزود: این مسابقه در قالب کلیپ یک دقیقه ای با موضوع بهترین پیشنهاد برای کنترل و کاهش آلودگی هوای پایتخت برگزار شد که مورد استقبال جمع قابل توجهی از شهرداران و معاونین مدارس منطقه قرار گرفت.

معاون شهردار منطقه 19 خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس آثار شرکت کنندگان از طریق فضای مجازی به اداره آموزش های شهروندی منطقه ارسال شد و در پایان 5 اثر برگزیده جوایزی به رسم یادبود دریافت کردند.

به گفته بصیری استفاده از خودرو های برقی به جای خودروهای بنزینی و گازوئیلی، استفاده از حمل و نقل عمومی، ضرورت تردد با دوچرخه، کاشت درخت و افزایش پوشش گیاهی، نصب فیلتر دائمی روی ماشین های سنگین، ممنوعیت تردد ماشین های فرسوده، رفع نواقص فنی خودرو ها و تعویض بموقع کاتالیزور از جمله پیشنهادات شهرداران مدارس برای کاهش معضل ترافیک در شهر تهران است.

به گزارش ایرنا، منطقه 19 شهرداری تهران با وسعت 89 کیلومتر مربع در جنوب شهر تهران واقع شده که با مناطق 16، 17، 18 و 20 همجوار است. این منطقه از شمال به اتوبان جوانه، از جنوب به اتوبان آزادگان، از شرق به اتوبان نواب، خیابان بهمنیار و از غرب به اتوبان آیت الله سعیدی محدود می‌شود؛ منطقه 19 تهران از بافتی قدیمی برخوردار است و شامل محله‌های متعددی می‌باشد.

منطقه 19 دارای 5 ناحیه و 12 محله است که خانی آباد نو، شهرک شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، صالح آباد، دولتخواه، شهرک احمدیه و شهرک بخارائی از جمله محلات این منطقه است.

همچنین کوره‌های آجر پزی، میدان تره‌بار مرکزی شهر تهران، بهشت زهرا، مرقد مطهر امام راحل (ره)، مرکز خرید و فروش همگانی خودرو از مکان های شاخص در این منطقه است.

*س_برچسب‌ها_س*